بورس۲۴
1401/03/31
18:37
پیش بینی بورس فردا اول تیرماه ۱۴۰۱/ عرضه ها کاهش می یابد؟

اگرچه طبیعتا تحرکات فروشندگان در ابتدای معاملات فردا تداوم خواهد داشت، اما در صورتی که اخبار مثبتی از صنایع مختلف به گوش برسد، می‌توان در ادامه معاملات فردا به کاهش قدرت عرضه و افزایش تحرکات امیدوارکننده سمت تقاضا امیدوار بود.

پیش بینی بورس فردا اول تیرماه 1401/ عرضه ها کاهش می یابد؟

بورس۲۴ : معاملات امروز در حالی کم‌رمق و با افزایش تحرکات سمت عرضه آغاز شد که حتی صنایع خودرویی و سیمانی نیز امروز توانایی مقابله با سمت عرضه را نداشته و همسو با کلیت بازار سهام معاملات بی‌جانی را پشت سر گذاشتند. بدین‌ترتیب در نهایت شاخص کل با عقب‌نشینی ۷۶۰۰ واحدی و شاخص هم وزن با افت ۳۱۰۰ واحدی روبرو شدند تا بورس تهران پرونده آخرین روز بهار سال جاری را با افت قیمت عموم سهام ببندد و ماه سخت خرداد با بازدهی منفی و افت میانگین ارزش معاملات به پایان برسد.


در گزارشات پیشین به طور مکرر از دلایل جاماندگی بورس از دلار نسبت به بازارهای موازی سخن گفتیم. اما امروز با وجود آنکه معاملات بازارهای جهانی وضعیت مطلوبتری داشته و نفت مقداری از ریزش خود را جبران نمود، اما معاملات بی‌جانی را در کلیت بازار سهام شاهد بودیم.


کما اینکه پیشتر نیز گفته‌بودیم که با وجود آنکه بخشی از ترس سهامداران می‌تواند ناشی از نگرانی از متغیرهای اثرگذار بر آینده شرکت‌های بورسی و ارزشگذاری این شرکت‌ها باشد، سهامداران نباید به بهانه ترس بازارها از سیاست‌های انقباضی دست به فروش هیجانی و بدون بررسی بنیادی در صنایع پرپتانسیل کالایی بزنند.


چنانچه می‌بینیم اغلب، سرخی یک صنعت به کل بازار و حتی صنایع ارزنده نیز سریعا سرایت می‌کند یا به اصطلاح فروشندگان با هر سرخپوشی شاخص دست به فروش هیجانی زده و روند اصلاح را طولانی‌تر می‌کنند. نتیجه آن را هم در تداوم ارزش معاملات پایین می‌بینیم و بدیهی است که تا زمانی که ارزش معاملات در سطوح قابل قبولی تثبیت نشود نمی‌توان از تغییر روند قاطعانه بازار سخن گفت.


با این حال روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص نشان می‌دهد که اگرچه طبیعتا تحرکات فروشندگان در ابتدای معاملات فردا تداوم خواهد داشت، اما در صورتی که اخبار مثبتی از صنایع مختلف به گوش برسد، می‌توان در ادامه معاملات فردا به کاهش قدرت عرضه و افزایش تحرکات امیدوارکننده سمت تقاضا امیدوار بود.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0