اخبار اکس نوین
1400/08/25
10:18
رئیس‌جمهور السالوادور ادعا می‌کند تعداد کیف پول بیت کوین در این کشور از حساب‌های بانکی بیشتر است

اکس نوین: السالوادور، پس از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی خود در ماه سپتامبر همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد. نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور که از قضا یکی از معماران اصلی تصمیم تاریخی این کشور برای پذیرش بیت کوین است اخیرا اعلام کرده که تعداد افرادی که از کیف پول بیت کوین در این کشور استفاده می‌کنند از تعداد افرادی که از حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند بیشتر شده است. پس از اینکه السالوادور تصمیم به پذیرش بیت کوین گرفت، همه در رابطه با عواقب آن هشدار دادند، با این حال، بوکله تصریح کرد که این کار را برای جمعیت بیش از ۷۰ درصدی کشورش که به خدمات بانکی دسترسی…

اکس نوین : السالوادور، پس از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی خود در ماه سپتامبر همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد. نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور که از قضا یکی از معماران اصلی تصمیم تاریخی این کشور برای پذیرش بیت کوین است اخیرا اعلام کرده که تعداد افرادی که از کیف پول بیت کوین در این کشور استفاده می‌کنند از تعداد افرادی که از حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند بیشتر شده است.


پس از اینکه السالوادور تصمیم به پذیرش بیت کوین گرفت، همه در رابطه با عواقب آن هشدار دادند، با این حال، بوکله تصریح کرد که این کار را برای جمعیت بیش از ۷۰ درصدی کشورش که به خدمات بانکی دسترسی ندارند انجام داده است.


پذیرش بیت کوین در السالوادور چالش‌های زیادی به همراه داشت؛ برخی از مردم به خیابان‌ها ریختند و اعتراضات خشونت‌آمیزی انجام دادند اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر، این کشور در حال دریافت پاداش این تصمیم است.


بوکله برای فراهم آوردن خدمات و ویژگی‌های جدید حول بیت کوین تلاش بسیاری کرده و در این کشور در حال حاضر روزانه میلیون‌ها حواله از طریق دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین فرستاده می‌شود. علاوه بر این، بوکله در زمانی که قیمت بیت کوین بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار بود، بیش از ۸۰۰ واحد بیت کوین خرید که بهای آنها از آن زمان دو برابر شده است.


کشورهای بسیاری در حال حاضر با بی ثباتی مالی، تورم و تحریم‌های بین‌المللی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با این حال، هیچ کشور دیگری تصمیم به استفاده از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال برای مقابله با این مشکلات نگرفته است. السالوادور به یکی از بارزترین نمونه‌های موفقیت از راه بیت کوین تبدیل شده و در صورتی که همه‌چیز مطابق با برنامه پیش برود، به یکی از پایدارترین و مرفه‌ترین کشورها برای زندگی تبدیل خواهد شد.


در همین حال که کشورهایی مانند السالوادور فکر پذیرش بیت کوین را در سر می‌پرورانند، ابرقدرت‌ها به دنبال قانون‌گذاری و ممنوعیت این صنعت هستند. البته به جز چین، اکثر کشورهای قدرتمند اعلام کردند که قصد ممنوعیت بیت کوین را ندارند.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0