سنا
1401/06/01
14:14
آمادگی اوپک برای کاهش تولید، قیمت نفت را بالا برد

قیمت نفت در معاملات امروز سه‌شنبه افزایش یافت؛ این در حالی است که افزایش قیمت نفت در پی هشدار عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید اوپک به منظور اصلاح اخیر قیمت‌های آتی نفت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت افزایش به ۹۶ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید، این در حالی است که قیمت نفت پس از یک جلسه متلاطم در روز دوشنبه که بیش از ۴ دلار کاهش داشته، افزایش یافته است.


قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۷ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید.


این در حالی است که بر اساس آمارها، هر دو معیار برنت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا طی آگوست به ترتیب حدود ۱۲ درصد و ۸ درصد کاهش یافته‌اند.


عربستان سعودی، به عنوان رهبر اوپک، روز گذشته گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت آماده کاهش تولید است تا کاهش اخیر قیمت نفت ناشی از نقدینگی ضعیف بازار آتی و ترس‌های کلان اقتصادی را کاهش دهد.


خبرگزاری دولتی عربستان سعودی SPA به نقل از شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به بلومبرگ گفت که اوپک پلاس ابزار و انعطاف لازم برای مقابله با چالش‌ها را دارد.


در همین حال، اروپا به دلیل آسیب به سیستم خط لوله انتقال نفت از قزاقستان از طریق روسیه، با اختلال جدیدی در عرضه انرژی مواجه است که بر نگرانی‌ها درباره کاهش عرضه گاز افزوده است.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، ۲۳ آگوست، در ساعت ۱۱:۲۲ به وقت تهران، با افزایش ۰.۶۰ درصدی در هر بشکه، ۹۷.۰۷ دلار معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۶۵ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۰ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۴۹ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.


نقره نیز با کاهش ۰.۴۹ درصدی، ۱۸ هزار و ۷۸ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0