سنا
1401/07/04
09:30
قیمت نفت همچنان متاثر از افزایش ارزش دلار

قیمت نفت در اوایل معاملات امروز دوشنبه، اندکی افزایش یافت؛ این در حالی است که قیمت نفت طی هفته گذشته پایین‌ترین سطح هشت ماهه را تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی از افزایش شدید نرخ بهره در سطح جهان که رکود اقتصادی را در پی دارد و سبب کاهش تقاضای سوخت می‌شود را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، شاخص دلار روز دوشنبه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر صعود کرد و رشد قیمت نفت را محدود کرد.


بهای معاملات آتی نفت برنت در آغاز معاملات امروز، با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۸۶.۳۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۸.۹۵ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که هر دو قرارداد در روز جمعه (آخرین روز معاملاتی هفته گذشته) حدود ۵ درصد کاهش یافتند.


به گفته تحلیلگران، نفت خام باید حمایت شود؛ این در حالی است که تقویت نیروهای روسیه برای ادامه جنگ با اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که قرار است در ماه دسامبر اجرایی شود، بر قیمت نفت تاثیرگذار است.


ویوک‌دار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع که انتظار داشت نفت برنت در سه ماهه چهارم به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگردد، گفت: «این واقعا علامت سوال بزرگی برای نفت در پیش‌بینی چند فصل آینده است و یافتن نفت به جای عرضه روسیه همچنان برای بازار چالش برانگیز است.


داده های هفته گذشته نشان داد که اوپک پلاس در ماه آگوست ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز از هدف خود کمتر تولید کرد که کسری بزرگتر از ماه قبل است.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، ۲۶ سپتامبر، در ساعت ۹:۴۶ به وقت تهران، با کاهش ۱.۱۳ درصدی در هر بشکه، ۸۵.۱۵ دلار معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۱.۱۲ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۷ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۵۸ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۶۴۵ دلار معامله شد.


نقره نیز با کاهش ۱.۷۷ درصدی، ۱۸ هزار و ۵۸ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0