بورس۲۴
1401/05/04
18:40
پیش بینی بورس فردا ۵ مرداد ۱۴۰۱/ در انتظار بازاری متعادل

اما با تمام اینها با توجه به شیب نمودار شاخص احتمالا مقداری از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا انتقال یابد و پس از آن به مرور روند کلی معاملات متعادل و بهتر شود.

پیش بینی بورس فردا 5 مرداد 1401/ در انتظار بازاری متعادل

بورس۲۴ : بورس تهران معاملات چهارمین روز هفته را در شرایطی متعادل و با بهبود نسبی وضعیت تقاضا به ویژه در بزرگان آغاز کرد که صنعت پالایشی و شیمیایی حال و هوای بهتری نسبت به سایر صنایع داشتند. با این حال به مرور از تب و تاب معاملات در کلیت بازار کاسته شده و عرضه ها در بازار کمی جان گرفتند. بدین ترتیب با تغییر روند شاخص کل، این نماگر در انتها با افت حدود ۱۰۰۰ واحدی در ارتفاع ۱,۴۳۸,۴۴۸ واحد به کار خود پایان داد. شاخص هم وزن نیز به سبب سرخپوشی اغلب نمادهای کوچک بازار، عملکرد ضعیف تری داشته و در نهایت با عقب نشینی ۲۸۳۰ واحدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد به محدوده ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.


اما روند افت قیمت در بازارهای جهانی امروز متوقف شده و این بازارها عموما با نوسانات رو به بالا روبرو شدند. از سویی اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با کنترل نرخ بهره بین بانکی نیز در کاهش فشار عرضه ها در بازار امروز تا حدودی موثر بوده است.


اما آنچه مشخص است چالش های حاکم بر بازار سرمایه که در گزارشات پیشین از آنها صحبت کردیم فعلا ترمز رشد شاخص را کشیده و روز به روز بر بی اعتمادی فعالان این بازار می افزایند. به گونه ای که سطوح پایین ارزش معاملات و استمرار روند خروج نقدینگی نیز که از تداوم وضعیت رکودی حاکم بر بازار سرمایه حکایت دارند، بر بی میلی سرمایه گذاران برای ورود نقدینگی قدرتمند آن هم در شرایطی که اغلب سهام زیر ارزش خود معامله می شوند، اضافه می کند. اثر این بی اعتمادی و بی میلی را به خوبی می توان در موقتی بودن تاثیر اخبار و تصمیمات مثبت بر بازار سرمایه مشاهده کرد. کمااینکه مدتی است اخبار مثبت صرفا به طور موقت جو معاملات را بهبود می دهند.


اما با تمام اینها با توجه به شیب نمودار شاخص احتمالا مقداری از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا انتقال یابد و پس از آن به مرور روند کلی معاملات متعادل و بهتر شود.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0