بورس۲۴
1401/04/13
08:54
تازه ترین بررسی ها از عملکرد روانکاران؛ «شبهرن» و «شرانل» بیشترین رشد تولید و فروش و صادرات را به ثبت رساندند

طی خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به خرداد ۱۴۰۰ بیشترین رشد تولید در شرکت های نفت بهران و نفت ایرانول هر یک با ۲۲ درصد افزایش، اتفاق افتاد. از لحاظ فروش مقداری بیشترین تغییر مثبت در شرانل با ۳۸ درصد افزایش صورت گرفت. فروش مقداری شبهرن نیز ۱۴ درصد افزایش داشت.

تازه ترین بررسی ها از عملکرد روانکاران؛ «شبهرن» و «شرانل» بیشترین رشد تولید و فروش و صادرات را به ثبت رساندند

بورس۲۴ : بر اساس گزارش های ماهانه منتشر شده در سایت کدال، شرکت نفت بهران در خرداد ماه بیش از ۵۱ میلیون لیتر محصول تولید کرد و با فروش بیش از ۴۹ میلیون لیتر از محصولات خود به مبلغ ۱۴,۷۷۷ میلیارد ریال دست یافت.


شرکت نفت پارس در خرداد ماه بالغ بر ۳۴ میلیون لیتر-کیلوگرم محصول تولید کرد و بالغ بر ۳۵ میلیون و ۸۱۹ هزار لیتر-کیلوگرم محصول فروخت و از این محل بیش از ۹,۵۰۰ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد.


نفت ایرانول در این ماه ۴۸ هزار و ۸۰۸ مترمکعب تولید داشت و با فروش ۵۲ هزار و ۷۰۰ مترمکعب از محصولات خود به رقمی بالغ بر ۱۱,۲۷۵ میلیارد ریال دست یافت.


شرکت نفت سپاهان طی خرداد ماه ۶۰ هزار و ۴۹۱ تن محصول تولید کردو فروش تناژی شرکت در این ماه بالغ بر ۷۸ هزار تن بود و فروش ریالی آن به بیش از ۲۰,۸۱۹ میلیارد ریال رسید.


طی خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به خرداد ۱۴۰۰ بیشترین رشد تولید در شرکت های نفت بهران و نفت ایرانول هر یک با ۲۲ درصد افزایش، اتفاق افتاد. اما حجم تولیدات شرکت های نفت پارس و نفت سپاهان به ترتیب ۴ و ۸ درصد کمتر از خرداد سال قبل بود.


از لحاظ فروش مقداری بیشترین تغییر مثبت در شرانل با ۳۸ درصد افزایش صورت گرفت. فروش مقداری شبهرن نیز ۱۴ درصد افزایش داشت. اما شنفت ۲۲ درصد و شسپا ۶ درصد افت فروش داشتند.


مقایسه فروش ریالی شرکت های روانکار نشان می دهد که شرانل با ۱۵۱ درصد افزایش در رتبه نخست، شبهرن با ۹۳ درصد افزایش در رتبه دوم، شنفت با ۵۵ درصد در رتبه سوم و شسپا با ۴۳ درصد افزایش در رتبه چهارم قرار دارند.


اما مقایسه عملکرد سه ماهه این شرکت ها با مدت زمان مشابه سال قبل تغییرات جالب تری را نشان می دهد. با وجود این که فروش مقداری شرانل ۸۴ درصد افت کرده اما فروش ریالی آن ۱۳۷ درصد افزایش یافته و این شرکت توانسته در بین همگروه های خود بیشترین رشد درآمدهای عملیاتی را تجربه کند. شبهرن نیز با ۸۸ درصد افزایش در جایگاه دوم قرار گرفته است.


در زمینه سهم فروش صادراتی، شرانل با ۱۷ درصد افزایش بیشترین تغییر مثبت را به ثبت رسانده و نسبت به بهار ۱۴۰۰ موفق شده تا سهم فروش ریالی خود را از صادرات به ۵۰ درصد برساند. شبهرن نیز این سهم را از ۲۷ درصد به ۴۱ درصد رساند و با ۱۴ درصد رشد در رتبه دوم جای گرفت.


عملکرد روانکاران
انتهای خبر

0
0