بورس پرس
1401/02/20
00:00
سود بازرگانی کاهش یافت / اصلاح ۴۴۰ تعرفه گمرکی برای مقابله با اثرات تورمی

هیات وزیران برای کاهش اثرات تورمی اصلاح نرخ ارز محاسباتی تعرفه گمرکی از ۴۲۰۰ تومان به نرخ ETC ضمن کاهش سود بازرگانی، تعرفه گمرکی ۴۴۰ ردیف را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، هیات وزیران در جلسات ۲۴ فروردین و ۱۱ اردیبهشت به پیشنهاد وزارت صنعت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد:


۱. اصلاحات تعرفه‌ای (۴۴۰) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد ،حذف و اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات به شرح جدول پیوست شماره یک این تصویب نامه که تایید شده به مهر هیات دولت است، تعیین می شود.


۲. در اجرای بند ه تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ طبقات سود بازرگانی کلیه کالاها پس از اعمال اصلاحات بند یک این تصویب نامه به شرح جدول زیر تغییر می‌یابد.



تبصره : موارد استثنا از بند دو این تصویب نامه به شرح ردیف تعرفه های مندرج در جدول پیوست شماره دو این تصویب نامه که تایید شده به مهر هیات دولت است ،تعیین می شود .


۳. شماره و شرح ردیف تعرفه های مندرج در فهرست پیوسته بندهای یک و دو این تصویب نامه طبق تصویب نامه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۰ موضوع اعمال سامانه هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا به روز رسانی می شود.


۴. سود بازرگانی روغن و دانه های روغنی در سال ۱۴۰۱ صفر درصد تعیین می شود. فهرست تعرفه های این بند توسط وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی تهیه و به گمرک ابلاغ می شود. اجرای این بند از زمان اعلام ستاد تنظیم بازار خواهد بود.


۵. این تصویب نامه به استثنایی بند ۴ از اول فروردین سال ۱۴۰۱ لازم الاجرا است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0