ایبنا
1399/12/23
13:28
تقویت ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در آغاز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲ هزار و ۵۵۴ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۳۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۱۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه بیست و سوم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۸۰ واحدی معادل ۱.۸۷ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۴۵۳ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۲۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۴۸ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۶۱۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۰۲۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۱.۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۱۷۶ واحد افزایش به رقم ۹۰۳ هزار و ۵۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۸۴۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، کچاد، فولاد، فملی، شپنا، پارس و پارسان با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، خودرو، اخابر و فخاس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۷۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۸۸ هزار و ۷۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دعبید(لابراتوارداروسازی دکترعبیدی) با ۵.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کنور، کچاد، برکت، پارسان و پارس بود. همچنین نماد معاملاتی فخاس(فولاد خراسان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای نمرینو، فاراک، سخوز، چکاپا، سفارس و قنیشا قرار گرفتند.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، اپال، شپنا، خودرو، خساپا، شستا، فولاد و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی اپال، وبملت، سپاس و پارند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پتایر، سنیر، خزر و کلوند، بیشترین حجم عرضه را داشتند.




انتهای خبر

0
0