آکادمی هلاکوئی
1399/12/16
03:20
کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا علیه جان مک آفی

کارآفرین مرموز، جان مک آفی، به دلیل طرح…

کارآفرین مرموز، جان مک آفی، به دلیل طرح ادعای «پامپ و دامپ» و ICO با مقامات آمریکا به مشکلات بیشتری برخورد کرده است.


اتهام به کلاهبردای


مک آفی، از طرف وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده است. دادستان دادگاه ناحیه ی جنوبی نیویورک روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که مک آفی به دلیل «ارتکاب به توطئه برای کلاهبرداری وتقلب در اوراق بهادار و کالا، توطئه برای کلاهبرداری اینترنتی و کامپیوتری و اقدام به پولشویی» متهم شناخته شده است.


مک آفی متهم است از توئیتر برای تبلیغ برنامه های «پامپ و دامپ» استفاده کرده است. او همچنین متهم شده است که برای عرضه اولیه ی کوین ها تبلیغ می کرده بدون اینکه اعلام کند بابت این تبلیغات دستمزد دریافت کرده است. جیمی واتسون، یکی از اعضای تیم رمزنگاری مک آفی نیز متهم شده است.


ویلیام سوئینی، دستیار رئیس FBI اظهار داشت که “مک آفی و واتسون متهم شده اند از شبکه های اجتماعی برای برنامه قدیمی «پامپ و دامپ» استفاده کرده و از این طریق ۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده اند، اما اعلام نکرده اند که برای تبلیغات پول دریافت کرده اند.”


مک آفی که به عنوان بنیانگذار شرکت امنیت کامپیوتر McAfee Corp به شهرت رسیده است، به دلیل اتهامات مربوط به تجارت مواد مخدر و دیدگاه متعصبانه به رمزارزها بدنام شده است. وی سال گذشته، توسط SEC به تبلیغ غیر صادقانه ی عرضه های اولیه کوین متهم شد. او همچنین توسط وزارت دادگستری آمریکا به فرار مالیاتی متهم شد. او در حال حاضر به دلیل این اتهام درحال سپری کردن دوره ی حبس خود در اسپانیا می باشد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع :cryptobriefing


انتهای خبر

0
0