آکادمی هلاکوئی
1399/12/14
14:00
مدیر عامل صرافی BitMEX، تسلیم مقامات آمریکایی می شود!

طبق سندی که وبسایت خبری TheBlock، به اشتراک…

طبق سندی که وبسایت خبری TheBlock، به اشتراک گذاشته است، Arthur Hayes، مدیر عامل صرافی BitMEX، احتمال دارد تا در ماه آینده به مقامات آمریکایی در ایالت هاوایی، تسلیم شود.


مالکان این صرافی یعنی Arthur Hayes ،Greg Dwyer و Ben Delo، در ماه اکتبر(مهر)، به تاسیس، راه اندازی و اداره ی یک برنامه ی پولشویی سازماندهی شده به وسیله ی این صرافی ارز های دیجیتال، متهم شدند.


یکی دیگر از مدیران این صرافی به اسم Reed پیش از این دستگیر شده است اما سه فرد دیگر همچنان متواری هستند. طبق متنی که توسط دادگاه در تاریخ ۹ فوریه( ۲۱ بهمن) قرائت شد، Hayes در سنگاپور می باشد. همچنین حساب توییتر Dwyer، موقعیت مکانی آن را در برمودا نشان می دهد و Delo نیز در بریتانیا می باشد.


یکی از وکیلان این پرونده با نام Jessica Greenwood به دادگاه US District Court در بخش جنوب نیویورک گفته است: “ما با توجه به دفاعیات Hayes، تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۱(۱۷ فروردین) را جهت تسلیم شدن او در ایالت هاوایی توافق کرده ایم.” بعد از آن نیز قرار است Hayes به صورت مجازی قبل از دادگاه حاضر شود.


همچنین Delo نیز ممکن است خود را تحویل دهد و اندکی قبل از دادگاه حاضر شود. “او در حال برنامه ریزی کردن می باشد و یا حداقل دادگاه در نظر می گیرد که او در حال آماده شدن برای حضور در نیویورک می باشد. ما در حال همکاری با FBI و Border Patrol به منظور اخذ مجوز مهاجرتی برای حضور او در دادگاه هستیم.”


طبق نظر بازپرس پرونده، Dwyer از همه ی متهمان فراری تر است. “ما بحث و گفت و گو هایی را برای حضور او در دادگاه انجام دادیم. ما نتوانستیم در باره ی تسلیم شدن داوطلبانه ی او توافق کنیم. بنابراین ما طرح ارجاع این متهم را با مقامات برمودا، آغاز کرده ایم.”


برخلاف مشکلات قانونی بنیانگذاران این صرافی، پلتفرم BitMEX همچنان یکی از مجبوب ترین پلتفرم ها برای معاملات مشتقات ارز های دیجیتال می باشد. طبق داده های Nomics، حجم معاملات این پلتفرم در سال گذشته به ۱۲۷ میلیارد دلار رسید که از رقیب آمریکایی خود یعنی صرافی Kraken بیشتر است و اندکی از صرافی Coinbase Pro، کمتر می باشد.


این مطلب صرفا ترجمه ای از منبع یاد شده می باشد و آکادمی هلاکوئی مسئولیتی در قبال آن ندارد.


منبع: Decrypt


انتهای خبر

0
0