سنا
1401/01/24
13:34
نگاهی بر معاملات امروز بورس تهران و فرابورس

برپایه معاملات امروز چهارشنبه، ۲۴ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۷۵ واحد افزایش، به رقم ۳۸۲ هزار و ۹۶۹ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۹۴ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۵ هزار و ۸۱۰ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۶ هزار و ۴۸۴ معامله به ارزش ۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۹ هزار و ۱۴۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال، گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۴ هزار و ۴۳۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۵ هزار و ۴۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۲ هزار و ۱۰۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۳۲۴ واحد، گروه پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۱۴۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۰۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۹۸۱ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۹۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت فولاد خوزستان با ۳۶۱ واحد، شرکت یران خودرو با ۲۹۵ واحد، شرکت سایپا با ۲۸۹ واحد، بانک تجارت با ۱۶۳ واحد و شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با ۱۴۳» واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۴ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۰۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۷۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۱۵ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۰ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۸ واحد و شرکت نیروی تولید برق دماوند با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۹ واحد، شرکت سنگ آهن گهرزمین با ۴ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۳.۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۳ واحد و بیمه سامان با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0