ایبنا
1401/04/29
18:11
الگویی برای حل مسائل مردم در رویداد هم افزایی مدیریت ایران

دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی الگوهای حل مساله آحادی توسط امام تبیین می شود. به عنوان مثال الگوی جهاد سازندگی نمونه ای از حضور مردمی برای حل مشکلات و مسائل بود.

به گزارش خبرنگار ایبنا ؛ علی منصوری، دبیر رویداد هم افزایی مدیریت ایران در نشست خبری رویداد هم افزایی مدیریت با اشاره به شناسایی حدود هزار شرکت دانش بنیان، موسسه های فرهنگی و اجتماعی و گروه های جهادی موفق از بین چهارده هزار شرکت و موسسه اظهار داشت: این شرکت ها در سامانه هم افزایی مدیریت ایران ثبت نام کردند. در اینجا شبکه های داوری توسط متخصیص این عرصه ها بود و طی مراحل مختلف مشخص شد که کدام یک از این مجموعه ها این قابلیت و توانایی را دارد که در این رویداد حضور پیدا کند. وی تاکید کرد: این اقدام اولین برنامه از جریان هم افزایی است. جریانی که اتصال بین مجموعه های غیردولتی و دولتی است.


منصوری گفت: این رویداد در تاریخ دوم مرداد افتتاح خواهد شد و تا سه روز با حضور این شرکت ها و مدیران ادامه خواهد داشت. اتفاق خیلی مهم این است که ما در اینجا غیر از اینکه حدود هزار مجموعه را داریم، در واقع برای مدیران کشور، حلقه های میانی که تا الان شکل گرفته اند و طراحی های بزرگی برای نقش آفرینی های مردم داشته اند را هم خواهیم داشت.


وی افزود: ما در این رویداد دو بخش ویژه هنری را داریم که به صورت فضای چند رسانه ای، دستاوردها مدیریتی انقلاب اسلامی هم ارائه می شود. در واقع برای اولین بار است که مجموعه با این ترکیب شکل گرفته است. در بخش دیگر، حکمرانی مردمی را داریم. این بخش با سرفصل چگونه می توان مردم را در عرصه های مدیریتی و حکمرانی کشور وارد کرد و برای آن ها نقش قائل شد شکل گرفته است و از حضور و ظرفیت های مردمی برای هم اصلاح مدیریت و هم بهبود عملکرد مدیران می توان استفاده کرد. در این رویداد عناوینی همچون عرصه های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، نوآوری های اجتماعی، فناوری اطلاعات، رسانه و فضای مجازی، کارآفرینی و اشتغال و حوزه سلامت را خواهیم داشت. امیدوار هستیم که مدیران ما در این رویداد حضور داشته باشند . اگر مدیری در این سه روز به این رویداد نیاد، به نظر بنده ضرر کرده است.


سید احمد عبودتیان، دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت نیز در ادامه نشست خبری رویداد هم افزایی مدیریت اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی الگوهای حل مساله آحادی توسط امام تبیین می شود. به عنوان نمونه وقتی به امام خمینی آماری از تعداد افراد بی سوادی می دهند که در دوره طاغوت بی سواد بوده اند، امام با چه سرمایه ای این مساله را حل می کند؟ با یک الگو بسیار ساده حل می شود؛ به گونه ای که کسانی که سواد دارند به افرادی که سواد کمتری دارند یا سواد ندارند آموزش می دهند. همچنین الگوی جهاد سازندگی نمونه دیگری از حضور مردمی برای حل مشکلات و مسائل بود که توسط امام با یک فرمان شکل گرفت. بنابراین با حضور مردم، نتایج مطلوبی حاصل شد.


در ادامه منصوری، دبیر رویداد هم افزایی مدیریت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر اینکه با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود، از این هزار شرکت در رویداد مذکور، چه تعدادی در حوزه اقتصادی فعالیت دارند و اینکه قرار است بعد از این رویداد، چه اقدامی برای تداوم این همکاری ها صورت بگیرد اظهار داشت: به صورت مشخص در حوزه اشتغال و کارآفرینی ۶۸ مجموعه را داریم اما در بخش مدیریت مباحث اقتصاد کلان و مدیریت شهری و مدیریت کارآفرینی هم تعدادی را داریم که به حوزه اقتصاد مرتبط می شوند. وی تاکید کرد: در حدود ۲۰ درصد از مجموعه های حاضر در این رویداد به موضوع اقتصاد مربوط می شوند. در دستور کارهای بعدی این رویداد قصد داریم به صورت تخصصی به عنوان نمونه برای حوزه اشتغال و کارآفرینی یک رویداد مجزا داشته باشیم را پیش خواهیم برد. در این جا حل مسائل مردم توسط خود مردم و با همکاری دولتمردان صورت خواهد گرفت.


سید احمد عبودتیان، دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در این باره گفت: ما حتما باید رویدادهای مساله محور را داشته باشیم. دستگاه های دولتی و حاکمیتی ماموریت های ساختاری خودشان را دنبال می کنند و گروه های خودجوش و آتش به اختیار مردمی ناظر به مسائل، مساله محور طراحی می کنند و لذا یک جایی حل مساله آن ها به ماموریت چند دستگاه حاکمیتی برمی گردد و یک دستگاه نمی تواند مساله را حل کند. اگر ما نتوانیم یک جریان های متصل کننده و تسهیل گری را درست کنیم و اگر یک گروه خودجوش که یک مساله را بخواهد شبکه ای حل کند، صرفا با یک نهاد و یک ارگان و یک وزارت خانه مرتبط باشد، بعد از یک مدتی مساله حل نمی شود. یعنی ما باید از آن طرف، آرایش حل مساله بیشتری در نهادهای حاکمیتی شاهد باشیم. ولی این ها مقدمات است و کار در ظاهر ساده است ولی بسیار پیچیدگی دارد.




انتهای خبر

0
0