بورس پرس
1399/11/15
00:00
"کزغال" آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام معرفی شد/ EPS و آغاز بازارگردانی

مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده زغال سنگ پرورده طبس با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از تامین ۴۰ درصد زغال داخل، وجوه تمایز با هم گروه ها، پیش بینی سود و بازارگردانی پس ازعرضه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلسه معارفه شرکت زغال سنگ پرورده طبس بعداز ظهر امروز جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور رمضان کریتی ثانی مدیرعامل و محمدرضا درخشنده نماینده سهامدار عمده برگزار شد تا این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام برای امروز باشد.


تاریخچه شرکت


براین اساس، رمضان کریتی ثانی با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: زغال سنگ پروده طبس در سال ۸۶ به ثبت رسیده و بهره‌برداری از کارگاه استخراج مکانیزه در سال ۸۷ آغاز شده که از به‌روزترین تجهیزات روز دنیا اعم از لانگ‌وال و رومن پیلار برای استخراج زغال از اعماق زمین استفاده می‌کنیم. شرکت با دارا بودن رکورد یک میلیون تن استخراج زغال سنگ در سال، رکورددار تولید این محصول در داخل بشمار می رود و ۶ سال متوالی از سال ۹۲ تا ۹۸ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال فعالیت کرده و در سال ۹۹ نیز این رکورد تکرار شده است. منطقه طبس بزرگ‌ترین منطقه دارای زغال است که حدود ۷۶ درصد ذخیره زغال سنگ داخل را در اختیار دارد.


سرمایه و ترکیب سهامداران


وی افزود: این شرکت در ابتدای تاسیس با سرمایه ۶ میلیون تومانی ثبت شد و پس از آنکه در سال ۹۳ به مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد منتقل و هلدینگ صدر تامین، بزرگ‌ترین سهامدار آن شد و سرمایه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ طی دو مرحله به ۵۰ و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ۶۸.۲ درصد سهام "کزغال" به هلدینگ صدر تامین، ۲۶.۸ درصد به شرکت تجارت دالاهو و ۵ درصد نیز به نیروها تعلق دارد.


اهمیت جایگاه با تولید ۴۰ درصد زغال داخل


این مقام مسیول به مقایسه تجهیزات مکانیزه و سنتی پرداخت و ادامه داد: شرکت با تجهیزات مکانیزه ثبت بزرگ‌ترین رکورد را در سال ۹۷ داشته و از یک کارگاه توانسته ۱۴ هزار تن زغال سنگ استخراج کند در حالی که که این عدد در کارگاه‌های سنتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن برآورد شده است. زغال سنگ پروده طبس تولیدکننده حدود ۴۰ درصد زغال داخل است و با در نظر گرفتن اینکه ۵۰ درصد هزینه‌های یک تن شمش فولاد مربوط به هزینه‌های زغال و کک آن است می‌توان اهمیت جایگاه این شرکت در صنعت را مشاهده کرد.


وجوه تمایز با شرکت های هم گروه


کریتی ثانی در اختیار داشتن تجهیزات مکانیزه برای تولید بسیار بالا و وجود کارخانه زغال‌شویی و تولید کنسانتره مدرن را از وجوه تمایز "کزغال" با شرکت های هم‌گروه دانست و درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای گفت: طبق برنامه ۲۵ ساله پیش می‌رویم، اصلاح مدار کارخانه فرآوری تا سال ۱۴۰۰ که تولید کنسانتره را ۳.۵ تا ۵ درصد افزایش خواهد داد از برنامه‌های در دست اقدام است. همچنین نصب تجهیزات دوم لانگ‌وال تا سال ۱۴۰۲ نیز از برنامه‌های توسعه‌ای است که نتیجه آن اضافه شدن ۵۲۰ هزارتن زغال سنگ خام و ۲۰۸ هزار تن کنسانتره زغال سنگ به تولید خواهد بود.


ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره


محمدرضا درخشنده معاون سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری صدر تامین به عنوان نماینده سهامدار عمده گفت: سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با هدف شفافیت و عرضه سهام غیربورسی در بازار سرمایه، هفتمین شرکت را طی سال جاری عرضه می‌کند. زغال سنگ پروده طبس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده زغال است که ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره دارد.


بررسی درآمدها و پیش بینی سود


وی با بیان اینکه درآمد عملیاتی سال قبل شرکت ۶۹۶ میلیارد تومان بوده ، افزود: این رقم طبق عملکرد ۹ ماهه و برآورد سه‌ماهه سال جاری به ۱.۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد و پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۰ به ۱.۸ هزار میلیارد تومان برسد. سود ناخالص و خالص نیز در سال قبل بالغ بر ۲۱۶ و ۲۰۳ میلیارد تومان بوده که طبق عملکرد ۹ ماهه و برآورد سه‌ماهه در سال جاری به ۶۵۶ و ۶۵۷ میلیارد تومان می‌رسد. ضمن آنکه پیش‌بینی صورت‌گرفته برای سود ناخالص و خالص در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۵۸ و ۶۷۹ میلیارد تومان خواهد بود.


آغاز بازارگردانی پس از عرضه اولیه ۱۰ درصدی


درخشنده درباره حاشیه سود ناخالص نیز توضیح داد: حاشیه سود ناخالص برای سال جاری ۵۳ درصد و برای سال آینده ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است و حاشیه سود عملیاتی سال جاری و آینده ۵۲ و ۳۷ درصد خواهد بود. اکنون مجموعه دارایی‌های جاری ۹۸۰ میلیارد تومان و دارایی‌های غیرجاری نیز ۴۲۰ میلیارد تومان است. بازارگردانی این سهم پس از عرضه اولیه توسط شرکت صباگستر نفت و گاز تامین برعهده گرفته می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0