بورس پرس
1400/11/24
16:27
معاملات مشکوک زیرمجموعه سایپا، پدیده شاندیز، ۴ سرمایه گذاری + ۹ نماد

در روز افت ۸۰۱۷ واحدی شاخص، زیرمجموعه سایپا، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش کم حجم آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۸۰۱۷ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۲۷۶ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۳ و ۲.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به تجلی توسعه معادن و فلزات با داد و ستد ۱.۱ میلیارد سهم و سرمایه گذاری سهام عدالت کرمان، سرمایه گذاری آذربایجان غربی، ایران خودرو به همراه پارس خودرو با تقاضای ۳۳۱، ۲۵۳، ۱۹۵ و ۱۸۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۸ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سپید ماکیان شرکت حاضر در بازار دوم بورس با رشد ۲.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۲۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سایپا دیزل، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ، سرمایه گذاری پارس آریان، کاشی حافظ ، حفاری شمال ، فولاد سپید فراب کویر ، لیزینگ کارآفرین، سرمایه گذاری کرمان، مدیریت صنعت شوینده ت . ص بهشهر ، نوش مازندران، سرمایه گذاری گیلان، نورد و لوله اهواز و سرمایه گذاری البرز معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه سایپا، توسعه بین المللی پدیده شاندیز ، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0