رمزارز نیوز
1401/04/23
13:00
طرح سلسیوس برای رهایی از گرداب ورشکستگی!

در تاریخ ۱۳ جولای، پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) با ارائه درخواست خود برای اجرای مراحل ورشکستگی فصل ۱۱ در… مطالعه مطلب ...

در تاریخ ۱۳ جولای، پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) با ارائه درخواست خود برای اجرای مراحل ورشکستگی فصل ۱۱ در دادگاهی در جنوب نیویورک، رسما اعلام ورشکستگی کرد. قانون ورشکستگی فصل ۱۱ به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که در عین بازپرداخت تعهدات خود، به ادامه فعالیت بپردازند. تاکنون برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند با استفاده از این قانون با موفقیت بازسازی شوند.


در این بین، برخی نگران دچار شدن سرنوشت سرمایه‌ها در این پلتفرم به سرمایه‌های کاربران صرافی Mt. Gox هستند که در سال ۲۰۱۰ ورشکسته شد و مشتریان در گیرودار دادگاه‌های متعدد، هنوز نتوانسته‌اند وجوه خود را به‌صورت کامل پس بگیرند.


در حالی که سلسیوس گفته که قصد دارد از ۱۶۷ میلیون دلار پول نقد برای بازسازی همه فعالیت‌ها در پلتفرم خود استفاده کند، برداشت‌ها از آن تا زمان بازسازی مسدود خواهند شد. آن‌ها این تصمیم خود را برای حفظ این جامعه و منافعشان، ضروری خوانده‌اند.


سلسیوس تعهد کرده که به پرداخت حقوق کارمندان خود، خدمات وام‌های موجود، فراخوان‌های مارجین و پرداخت سودها ادامه دهد.


امروز، سلسیوس بدهی ۸۲۰ میلیون دلاری‌اش به پلتفرم‌های دیفای Compound، Aave و Maker را تقریبا به صفر رساند. اما هنوز، هیچ‌یک از مقامات سلسیوس ازجمله الکس ماشینسکی، اظهارنظر دقیقی در خصوص سرنوشت سرمایه‌های مشتریان خود نکرده‌اند.


روز سه‌شنبه، دپارتمان مقررات مالی ایالت ورمونت (DFR) هشداری علیه این پلتفرم صادر کرد و ضمن کاملا ورشکسته خواندن آن و طرح اتهاماتی نظیر سوء‌مدیریت و تخصیص وجوه مشتریان به سرمایه‌گذاری‌های پرخطر، گفت که این شرکت مجوز فعالیت در این ایالت را ندارد.


به دنبال انتشار این اخبار، قیمت توکن CEL حدود ۵۰ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ماهانه خود رسید.


انتهای خبر

0
0