سنا
1401/12/02
13:29
افزایش ۴ درصدی شاخص کل

در جریان معاملات سومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۹۱۹ واحد (۲.۸۲ درصد) افزایش به رقم ۵۰۷ هزار و ۷۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحدی (۴.۰۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه، بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۸۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۶۷ هزار و ۱۶۸ معامله به ارزش ۱۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۱۰۵ هزار و ۵۹۹ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۶۵۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۴۸ هزار و ۹۹۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال و گروه بانکها با ۳۲ هزار و ۴۳۲ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶ هزار و ۹۱۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶ هزار و ۳۰۹ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵ هزار و ۷۲۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲ هزار و ۲۲۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۱۸۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت سنایع سیمان دشتستان با ۳۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با ۲۹ واحد، شرکت داورسازی اوه با ۲۷ واحد، گروه گلوکوزان با ۲۱ واحد و شرکت دشت مرغاب با ۱۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، دوم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۰۴.۷ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۷۹ واحد رسید. همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸۰ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۶۷ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵۵ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۳۱ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت پخش البرز با ۲.۳۶ واحد، شرکت حمل و نقل گهرترابر سیرجان با ۲ واحد، شرکت پاکدیس با ۱.۶۷ واحد، بیمه کوثر با ۰.۷۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند با ۰.۶۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0