آکادمی هلاکوئی
1400/10/18
08:50
در پی رونق دیفای، تراکنش‌های فانتوم از آوالنچ پیش میگیرد

این هفته در حالی که جامعه ی رمزارزها…

این هفته در حالی که جامعه ی رمزارزها به دنبال سیستم غیرمتمرکز مالی (DeFi) بعدی بودند، تراکنش‌های لایه ۱ بلاکچین نوظهور Fantom از معاملات Avalanche پیشی گرفته است. بلاکچین های لایه ۱ به پلتفرم های بلاکچین اختصاصی مانند اتریوم، فانتوم و سولانا اشاره دارند که می توانند از محصولات و خدمات ساخته شده در بالای شبکه های خود پشتیبانی کنند.


تحقیقات دلفی دیجیتال نشان داد که بیش از ۱ میلیون تراکنش در مقایسه با ۷۲۸۰۰۰ تراکنش آوالنچ در اوایل این هفته در شبکه فانتوم پردازش شده است. داده‌های ردیاب‌های بلاکچین نشان می‌دهد که چنین حجم تراکنش‌هایی در فانتوم قبلا در ماه سپتامبر (شهریور) نیز مشاهده شده بود.


«از آنجایی که توجه ها از آوالنچ به فانتوم برمیگردد، دیدن انعکاس آن در تراکنش‌ها تعجب‌آور نیست. تحلیلگران دلفی دیجیتال در یادداشت می‌گویند که سرمایه فرصت‌طلب ها به سمت مزرعه بازدهی فانتوم با بازدهی بالا در استیبل‌کوین‌ها در حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد APR (نرخ درصد سالانه) حرکت کرده است.


هر دو شبکه بیش از ۸۵۳۰۰۰ تراکنش را در ۲۴ ساعت گذشته پردازش کرده‌اند که افزایش فانتوم عمدتا ناشی از پروژه‌های دیفای آتی و تعامل کاربران با پروژه‌های فعلی است.


علاقه به فانتوم افزایش یافته است زیرا Daniele Sestagalli و Andre Cronje، توسعه دهندگان معروف، اقدام به راه اندازی پروتکل هایی در آوالنچ، اتریوم و فانتوم کرده اند که میلیاردها دلار ارزش دارند. و همچنین اعلام کردند که در آینده نزدیک در یک پروژه همکاری خواهند کرد که آن نیز در فانتوم مستقر خواهد شد. برخی می گویند این اعلامیه به تغییر تمرکز بر روی فانتوم کمک کرده است.


Hundred Finance یک پروژه جدید در فانتوم است که اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است و از مدل محبوب فعلی ve-token با بازدهی بالای استیبل کوین تا ۳۰درصد APY (بازده درصدی سالانه) استفاده می کند. همانطور که فانتوم در تعداد تراکنش های روزانه از آوالنچ پیشی گرفته است، این به نوبه خود باعث ایجاد هیاهو و حدس و گمان های زیادی شده است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0