رمزارز نیوز
1402/03/13
20:00
۳ مشکل بزرگ پیش روی بازار ارزهای دیجیتال در ماه ژوئن!

با شروع ماه ژوئن، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران فعال در بازار کریپتو، با سه مانع بزرگ مواجه شوند. این موانع… مطالعه مطلب ...

با شروع ماه ژوئن، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران فعال در بازار کریپتو، با سه مانع بزرگ مواجه شوند. این موانع که می‌توانند کل بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار دهند، عبارتند از: کاهش حجم معاملات، کاهش نقدینگی و افزایش فشار فروش.


کاهش حجم معاملات

شتاب معاملات و انتظارات در بازار ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول سال جاری بالا بود. با این حال، از آن زمان تاکنون، کاهش نگران‌کننده‌ای در حجم معاملات در تمام صرافی‌های متمرکز اصلی مشاهده شده است.


طبق گزارش‌ها، مجموع حجم معاملات روزانه در ماه می از ۲۳ میلیارد دلار به رقم ناچیز ۹ میلیارد دلار کاهش یافته است. این روند نزولی نشان‌دهنده کاهش علاقه و بی‌تفاوتی فزاینده نسبت به بازار ارزهای دیجیتال است. در همین راستا، ویل کلمنت (Will Clemente)، تحلیلگر بازار نیز گزارش داده که حجم معاملات روزانه کریپتو اکنون به کمترین میزان از سال ۲۰۲۰ رسیده است.


کاهش حجم معاملات.

کاهش حجم معاملات. با تفکیک حجم کل معاملات بر اساس صرافی‌ها نیز می‌توان مشاهده کرد که سهم بازار بایننس به ۵۶ درصد کاهش یافته که ۱۵ درصد نسبت به اوج خود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ افت کرده است.


بحران نقدینگی در بازار رمزارزها

دومین مشکل مهمی که بر بازار کریپتو سایه افکنده، بحران نقدینگی است. این امر به ویژه برای بیت کوین و اتریوم بسیار مهم است.


نقدینگی، یک جنبه حیاتی در هر بازار مالی از جمله ارزهای دیجیتال است که به سهولت خرید یا فروش دارایی در بازار بدون تاثیر بر قیمت آن دارایی اشاره دارد. بنابراین، پیامدهای کاهش نقدینگی در بازار کریپتو بسیار قابل‌توجه است.


عمق بازار (عرضه و تقاضا).

عمق بازار (عرضه و تقاضا). فرض کنید یک معامله‌گر میخواهد مقدار قابل‌توجهی از رمزارزهای خود را بفروشد، ولی خریدار کافی وجود ندارد. بنابراین، فروشنده ممکن است قیمت رمزارزهای خود را کاهش دهد تا بتواند خریدار را جذب کند. این فرآیند می‌تواند یک مارپیچ نزولی را ایجاد کند که منجر به کاهش قیمت‌ها و احتمالا منجر به فروش بیشتر خواهد شد.


افزایش فشار فروش

سومین مشکلی که بازار کریپتو در ماه ژوئن و با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۲۷ هزار دلار با آن مواجه است، افزایش فشار فروش است. در حالی که جامعه کریپتو مراقب سطوح مهم قیمتی است، نگرانی‌ها در مورد بحران نقدینگی در پی اقدامات قانونی در ایالات متحده افزایش یافته است.


در همین راستا، آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، هم‌بنیانگذار پلتفرم وام‌دهی رمزارزی نکسو (Nexo)، به نکته جالبی اشاره کرده است. به گفته ترنچف، با توجه به اینکه مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا توافقی را برای افزایش سقف بدهی این کشور تصویب کرده است، بازار با سیل انتشار اسناد خزانه مواجه خواهد شد که احتمالا نقدینگی را از بازارهای پرریسک دور کرده و در نتیجه، فشار بیشتری بر بیت کوین وارد خواهد شد.


انتهای خبر

0
0