فرارسانه
1402/02/06
16:40
📅بازارهای فرابورس در اولین چهارشنبه اردیبهشتی ( 6 اردیبهشت ماه 1402) 💢 تغییر مالکیت 13 میلیارد برگه انواع دارایی مالی 📍بازارهای فرابورس در معام...

📅بازارهای فرابورس در اولین چهارشنبه اردیبهشتی ( ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)



💢 تغییر مالکیت ۱۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی



📍بازارهای فرابورس در معاملات آخرین روز کاری هفته شاهد داد و ستد نزدیک به ۱۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز جاری، چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه، در بازارهای فرابورس نزدیک به ۱۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر ۴۳هزار میلیارد تومان در ۶۰۸هزار نوبت داد و ستد شد.



☸️ بررسی ارزش معاملات به تفکیک ابزارها نشان می‌دهد امروز بیش از ۹ میلیارد برگه سهم به ارزش بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خرید و فروش شد.


همچنین بیش از ۳.۵ میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



☸️در سایر ابزارها نیز داد و ستد ۲۰میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش بیشتر از یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی هم ۳۶۹ میلیون اوراق به ارزش بیش از ۳۲هزار میلیارد تومان جا به جا شد.




☸️در بازار امروز نمادهای مارون، انتخاب، شگویا، هرمز، ارفع و دی با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، رشد۲۲۵ واحدی این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که فجهان با بیشترین اثر منفی بر آیفکس مانع رشد بیشتر آن شد.



همچنین شاخص قیمت امروز ۵۷ واحد بالا رفت و شاخص کل هم وزن هم با صعودی یک هزار و ۵۷ واحدی همراه شد.



صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای زکشت، چخزر، مفاخر، زگلدشت، ثپردیس، قچار و فزرین بود. در مقابل نمادهای کتوکا، افرا، غمینو، فولای، غشهداب، بمپنا و ثجنوب بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.



در پایان بازار امروز نمادهای دی، کرمان، کوثر، گدنا، خاور، فرابورس و بجهرم به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.



#گزارش_روزانه


#فرابورس_ایران



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0