اخبار اکس نوین
1400/08/23
10:13
رسمی؛ به روزرسانی تپ روت در شبکه بیت کوین فعال شد

اکس نوین: بالاخره به روزرسانی مورد انتظار تپ روت در بلاک ۷۰۹۶۳۲ بلاکچین بیت کوین اجرا شد و راه را برای توسعه‌دهندگان باز کرد تا ویژگی‌های جدیدی را به شبکه اضافه کنند تا حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه را بهبود بخشد. این به روزرسانی در ماه ژوئن تایید شد و بیش از ۹۰ درصد از ماینرها سیگنال مثبت خود را اعلام کردند. در دوره انتظار برای اجرای این به روزرسانی، به اپراتورهای نودها و ماینرها زمان داده شد تا به طور کامل به آخرین نسخه بیت کوین کور که حاوی کد ادغام شده برای به روزرسانی تپ روت بود خود را به روز کنند. تپ روت به روزرسانی است…

اکس نوین : بالاخره به روزرسانی مورد انتظار تپ روت در بلاک ۷۰۹۶۳۲ بلاکچین بیت کوین اجرا شد و راه را برای توسعه‌دهندگان باز کرد تا ویژگی‌های جدیدی را به شبکه اضافه کنند تا حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه را بهبود بخشد.


این به روزرسانی در ماه ژوئن تایید شد و بیش از ۹۰ درصد از ماینرها سیگنال مثبت خود را اعلام کردند. در دوره انتظار برای اجرای این به روزرسانی، به اپراتورهای نودها و ماینرها زمان داده شد تا به طور کامل به آخرین نسخه بیت کوین کور که حاوی کد ادغام شده برای به روزرسانی تپ روت بود خود را به روز کنند.


تپ روت به روزرسانی است که نوآوری‌های گوناگون تاریخ بیت کوین در آن با یکدیگر ترکیب می‌شوند. پایه و اساس این به روزرسانی، الگوریتم امضای اشنور است که جایگزین طرح امضای منحنی بیضوی کنونی بیت کوین می‌شود. با به کارگیری الگوریتم اشنور، انتظار می‌رود در حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری تراکنش‌های بیت کوین شاهد بهبود باشیم.


با به روزرسانی تپ روت، انجام تراکنش‌های چند امضایی که برای نهایی شدن به تایید بیش از یک عضو از گروه امضا کننده نیاز دارند ارزان‌تر خواهد بود چراکه از حجم داده کمتری استفاده خواهد کرد.


به گفته توسعه دهنگان، Taproot را می‌توان تلاشی برای بهبود امنیت، مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی شبکه بیت کوین دانست. این به روزرسانی بستری را برای توسعه و ارائه راهکارهای جدید در شبکه فراهم می‌کند و ابزارهای گسترده‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا با استفاده از آنها بتوانند به ایده پردازی و ساخت راهکارهای نوین ادامه دهند.


منبع taproot.watch


انتهای خبر

0
0