آکادمی هلاکوئی
1401/05/01
20:50
فروپاشی ترا ۴ سال پیش پیش‌بینی شده بود

ماریانو کونتی (Mariano Conti)، توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و مشاور…

ماریانو کونتی (Mariano Conti)، توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و مشاور باتجربه اتریوم و رئیس سابق قراردادهای هوشمند در MakerDAO، بحثی را در مورد نقص های طراحی ترا (LUNA) از آوریل ۲۰۱۸ مطرح کرده است.


«مارپیچ مرگ» ترا (LUNA) در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده بود


آقای کونتی در توییتر بیانیه‌ای را از کوروش یونسی (Cyrus Younessi)، همکارش در MakerDAO به اشتراک گذاشته است. در ۲۰ آوریل ۲۰۱۸ (۳۱ فروردین)، آقای یونسی معماری ترا (LUNA) و استیبل کوین TerraUSD (UST) آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد.


2022 07 23 19 13 48 Terra LUNA Collapse Predicted 4 Years Ago Check Out This Visionary Statement - فروپاشی ترا 4 سال پیش پیش‌بینی شده بود

در بیانیه ای که توسط لیندا زی (Linda Xie)، کهنه کار بلاک چین و مدیر سابق یکی از صرافی های اصلی کوین بیس، نقل شده است، آقای یونسی از ایده حمایت از UST تنها با توکن LUNA انتقاد کرده بود.


در سال ۲۰۱۸، او این طرح را با MakerDAO DAI مقایسه کرد، در حالتی که این DAI فقط توسط دارایی MKR پشتیبانی می‌شد. این نوع پشتیبانی تنها با «یک دارایی» بسیار شکننده است: هراس سرمایه‌گذاران به راحتی مکانیزم «مارپیچ مرگ» را راه‌اندازی می‌کند، زمانی که دو رمزارز – یک استیبل کوین و «توکن اصلی» آن – به سمت صفر حرکت می‌کنند.


«اگر سرمایه‌گذاران وحشت کنند، LUNA سقوط می‌کند، پس از آن، ترا به سقوط خود ادامه می‌دهد، و سپس هرکدام به نابودی یکدیگر کمک می‌کنند.»


او همچنین فاجعه اولین استیبل کوین NuBits (USNBT) با پشتوانه الگوریتمی را که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ سقوط کرد، یادآور شد. آقای یونسی از اینکه برخی تیم ها همچنان به طرح های مشابه علاقه دارند تعجب کرد.


فروپاشی ترا برای کل صنعت دردناک بود


آقای کونتی همچنین بیانیه‌ای را در مورد سو ژو (Su Zhu) از Three Arrows Capital، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذارانی که در اثر سقوط ترا از بین رفت، ضمیمه کرد. آقای ژو ظاهرا “نتوانسته متوجه شود” که اکوسیستم LUNA/UST چقدر شکننده است.


همانطور که قبلا توسط U.Today پوشش داده شد، به لطف برداشت‌های گسترده از پروتکل Anchor (ANC) و ریزش وحشتناک بعدی، استیبل کوین TerraUSD (UST) پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد.


«مارپیچ مرگ» قیمت‌های LUNA و UST را به نزدیک صفر رساند. ده‌ها صندوق ارز دیجیتال با پوزیشن های باز در LUNA لیکوئید شدند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0