حس ششم
1399/12/13
08:49
📌دکتر دهقان دهنوی از تصمیم مهم شورای عالی بورس خبر داد: طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد تصویب شد. 🔹رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: سه...

📌دکتر دهقان دهنوی از تصمیم مهم شورای عالی بورس خبر داد:


طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد تصویب شد.


🔹رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: سهامدارانی که ورود آنها به بازار سرمایه در سال جاری تا به امروز اتفاق افتاده است و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ارزش پورتفوی آنها ۱۰ میلیون تومان یا کمتر است، بتوانند بر روی پورتفوی سهام خود نوعی ضمانت حداقل بازدهی از صندوق توسعه دریافت کنند.


🔹وی اضافه کرد: پورتفوی مورد محاسبه برای این افراد مشتمل بر سهام، واحدهای صندوق های با درآمد ثابت و صندوق های سهامی و به طور کلی اوضاع اوراق بهادار بازار سرمایه خواهد بود.


🔹بر این اساس و تا این تاریخ کسب حداقل بازدهی ۲۵ درصدی تضمین می شود و چنانچه بازدهی کمتر از این میزان باشد، جبران و ما به التفاوت به سهامداران پرداخت خواهد شد.


🔹وی شرط لازم برای پرداخت این مبلغ جبرانی را تغییر ندادن پورتفوی امروز سهام دار خرد تا تاریخ سررسید دانست و افزود: البته افراد می‌توانند سهام جدید خریداری کرده و به پورتفوی خود اضافه کنند ولی بخش جدید مشمول این حمایت نخواهد بود، همچنین مقدار سهامی که امروز به نوعی در قالب پورتفوی‌شان بیمه می شود را باید حفظ و نگهداری کنند و در صورت تغییر هر بخش، کل حمایت لغو می شود.


🔹این موضوع به عنوان پیشنهاد در شورا مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت و جزییات اجرایی آن در روزهای آتی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.



انتهای خبر

0
0