آکادمی هلاکوئی
1400/03/30
14:30
خودپردازهای بیت کوین آماده ارسال به السالوادور هستند

همین چند هفته پیش ، کنگره السالوادور به…

همین چند هفته پیش ، کنگره السالوادور به طرح رئیس جمهور نجیب ابوکیله (Nayib Bukele) برای استفاده از بیت کوین درآمریکای لاتین موافقت کرد. این باعث شد السالوادور به اولین کشوری تبدیل شود که بیت کوین را به عنوان پول رسمی و قانون کشور می پذیرد.


این طرح نه تنها بیت کوین را به عنوان پول رسمی کشور معرفی می کند ، بلکه عوامل دیگری را نیز شامل می شود. برای مثال ،کمک های مالیاتی را می توان با ارز دیجیتال پرداخت کرد و مبادلات بیت کوین مشمول مالیات بر سود سرمایه نمی شوند. همچنین ، السالوادور به هر کسی که به میزان سه بیت کوین را در این کشور سرمایه گذاری کند ، اقامت دائم می دهد.


طبق این طرح ، دولت برای استفاده شهروندان کیف پول بیت کوین می سازد . بعلاوه ، مقامات عنوان کردند که آنها راهی را برای شهروندان فراهم می کنند تا فورا بیت کوین را به دلار آمریکا تبدیل کنند.


دیروز شایعه ای مبنی بر سفارش خودپردازهای بیت کوین توسط السالوادور مطرح شد که این خودپردازها آماده ارسال به السالوادور هستند.


شب گذشته یک حساب توییتری در این باره توییتی را منتشر کرد:


“خودپردازهای # بیت کوین آماده ارسال به السالوادور!”


– 🏄♂️Tapas (TapasCrypto) ۱۹ ژوئن ۲۰۲۱(خرداد۱۴۰۰)


با این حال ، دولت تاکنون در مورد این شایعه توضیحی ارائه نداده است، اما بسیاری به این توییت واکنش نشان دادند. برخی پرسیدند که خودپردازها قرار است کدام یک از واحدهای پول را پشتیبانی خواهد کرد ، آیا دستگاه های خودپرداز، قابلیت تبدیل بیت کوین به ارز فیات را خواهند داشت. تمامی این سوالات فعلا بی پاسخ مانده است.


طرح السالوادور برای استفاده از بیت کوین به عنوان یک پول رسمی کشور در این هفته با مانعی مواجه شد.بانک جهانی، درخواست السالوادور برای کمک به اجرای این طرح را رد کرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: investing


انتهای خبر

0
0