فارس نیوز
1400/06/23
17:00
افزایش ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۲۵.۸ میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که در دو روز گذشته روند ریزشی به خود گرفته بود و باعث رفتارهای هیجان‌آمیز حقیقی‌ها شده بود امروز در یک روند روبه رشد با افزایش ۲۱هزار و ۷۳۰ واحد به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۸۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش هفت هزار و ۹۱۰ واحد به رقم ۴۵۱ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران بیش از ۶ میلیون و ۲ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۷.۴ میلیارد سهام، حق تقدم مو اوراق مالی در قالب ۹۵۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز در فرابورس هم بیش از ۱۹ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۲۵ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان رسید.


امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام ۱.۴ درصد رشد کردند و این دو شاخص به معیار هم‌وزن ۱.۷ درصد کاهش یافتند.


شاخص آزاد شناور ۱.۴ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۷ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۱ درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه، شستا ، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۱۱۵ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲ هزار و ۲۴۵ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و۲۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه هم به ۳۸۷ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۲.۹ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۷۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۹ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، بانک دی و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جا گذاشت.


نمادهای پرتراکنش در بورس شامل سفید ماکیان، تولید نیروی برق آبادان، دارویی برکت، لیزینگ کارآفرین، شستا ، لیزینگ پارسیان و پالایش نفت بندرعباس بوده است.


در فرابورس ایران هم نمادهای پرتراکنش شامل سرمایه‌گذاری هامون صبا، سپیدار سیستم آسیا، غذای دناآفرین فدک، محصولات کاغذی لطیف، چوپ خزر کاسپین، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و رایان هم‌افزار بوده‌ا ند .


به گزارش فارس این هفته در روز چهارشنبه عرضه ا ولیه فولاد سبزوار در بورس تهران انجام می‌‌شود معمولا در سهام عرضه اولیه حدود ۳ میلیون نفر شرکت می‌کنند سرمایه‌گذاری در بورس چون همراه با ریسک و نوسان است، بهتر است سرمایه‌گذاران ابتدا از طریق صندوق‌های بادرآمد ثابت وارد شوند و عرضه‌های اولیه خریداری کنند.


همچنین دولت جدید قول داده است از بازار سرمایه حمایت کند و این بازار در خدمت تامین مالی برای شرکت‌ها و تولید کشور قرار گیرد.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0