رمزارز نیوز
1401/03/09
11:32
۵ رمزارزی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید (هفته دوم خرداد)

در حالی که میانگین صنعتی داوجونز، یکی از شاخص‌های مهم بازار بورس ایالات متحده، هفته گذشته رشد قابل‌توجه ۶٫۲… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. اتریوم ۳. تزوس ۴. توکن کوکوین ۵. آوه در حالی که میانگین صنعتی داوجونز، یکی از شاخص‌های مهم بازار بورس ایالات متحده، هفته گذشته رشد قابل‌توجه ۶٫۲ درصدی را تجربه کرد، بیت کوین (BTC) نتوانسته عملکرد بازارهای سهام را تکرار کند و کندل هفتگی آن برای نهمین هفته متوالی به رنگ قرمز بسته شد.


رمزارز نیوز در اینستاگرام آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.


مشاهده به گزارش سایت کوین تلگراف، یک سیگنال مثبت این‌که نهنگ‌های بیت کوین در طول اصلاح بازار نسبت به خرید اقدام کرده‌اند. در همین راستا، داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود نشان می‌دهند که تعداد کیف پول‌های نهنگ‌های بیت ‌کوین با موجودی ۱۰ هزار BTC یا بیشتر به بالاترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۱ رسیده است. انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها نشان می‌دهد که دیدگاه بلندمدت آنها نسبت به این ارز دیجیتال همچنان صعودی است.


به گفته تحلیلگران، وضعیت چند شاخص حاکی از آن است که بیت کوین در حال تلاش برای رسیدن به کف قیمتی است. اگر بیت ‌کوین در کوتاه‌مدت یک رالی بهبود را آغاز کند، برخی از آلت ‌کوین‌های خاص هم از آن پیروی خواهند کرد. بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال را که این هفته پتانسیل رشد دارند، با هم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

قیمت بیت کوین مدتی است که در یک محدوده باریک بین خط روند نزولی و حمایت ۲۸،۶۳۰ دلاری به دام افتاده است. خرس‌ها در روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه می قیمت را به زیر ۲۸،۶۳۰ دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند و قیمت در ۲۸ می بازگشت.


top-5-cryptos-btc-eth-xtz-kcs-aave

نمودار روزانه BTC/USDT. اکنون گاوها سعی دارند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند و میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۳۰،۵۳۸ دلار) را به چالش بکشند. اگر آنها موفق شوند، جفت BTC/USDT می‌تواند مومنتوم بیشتری بگیرد و خود را به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۵،۱۸۱ دلار) برساند. در این میان، واگرایی مثبت در شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان می‌دهد که حرکت نزولی ممکن است ضعیف شده باشد و بیت کوین می‌تواند یک روند صعودی را آغاز کند.


از سوی دیگر، اگر قیمت از مقاومت بالاسری کاهش یابد، خرس‌ها دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به زیر ۲۸،۶۳۰ دلار بکشند. اگر آنها موفق شوند، روند قیمت این جفت یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می‌کند که هدف آن، سطح ۲۴،۶۰۱ دلار است.


۲. اتریوم

اتریوم (ETH) نیز در هفته‌های اخیر در یک روند نزولی بوده است، اما گاوها در تلاش هستند تا با حفظ حمایت حیاتی ۱،۷۰۰ دلار، این کاهش را متوقف کنند. قیمت این ارز دیجیتال در ۲۸ می از این حمایت برگشت و اکنون گاوها در تلاشند تا روند بهبود را تقویت کنند.


top-5-cryptos-btc-eth-xtz-kcs-aave

نمودار روزانه ETH/USDT. شاخص RSI هم در حال ایجاد یک واگرایی صعودی است که نشان می‌دهد روند نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد. اگر گاوها قیمت را به بالای (EMA) ۲۰ روزه (۲،۰۳۶ دلار) برسانند، جفت ETH/USDT می‌تواند تا مقاومت ۲،۱۵۹ دلار صعود کند. انتظار می‌رود که خرس‌ها به طور تهاجمی از این سطح دفاع کنند. اگر قیمت از این سطح مقاومتی کاهش یابد، جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده ۱،۷۰۰ دلار تا ۲،۱۵۹ دلار باقی بماند.


از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره سعی خواهند کرد این جفت را به زیر ۱،۷۰۰ دلار بکشانند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ممکن است روند نزولی خود را با حمایت اصلی بعدی در ۱،۳۰۰ دلار از سر بگیرد.


۳. تزوس

قیمت تزوس در یک روند نزولی تثبیت می‌شود. اگرچه گاوها در ۲۴ می قیمت را به بالای (EMA) ۲۰ روزه (۲ دلار) رساندند، اما نتوانستند روند بهبود را حفظ کنند و قیمت این رمزارز در ۲۶ می به زیر (EMA) ۲۰ روزه کاهش یافت.


top-5-cryptos-btc-eth-xtz-kcs-aave

نمودار روزانه XTZ/USDT. صاف شدن منحنی (EMA) ۲۰ روزه و RSI بالای ۴۶، نشان می‌دهد که فشار فروش در حال کاهش است. اگر گاوها قیمت را به بالای (EMA) ۲۰ روزه برسانند، جفت XTZ/USDT می‌تواند به سمت (SMA) ۵۰ روزه (۲٫۴۵ دلار) حرکت کند. اگر این مقاومت نیز از میان برداشته شود، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند صعودی برسانند.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان از (EMA) ۲۰ روزه دفاع می‌کنند. در این صورت، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را به زیر ۱٫۷۵ دلار بکشانند که می‌تواند مسیر را برای افت بیشتر قیمت تا ۱٫۶۴ دلار هموار کند.


۴. توکن کوکوین

توکن کوکوین در ۲۰ می به بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه (۱۵٫۶۱ دلار) رسید، اما گاوها نتوانستند قیمت را به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه (۱۷٫۱۹ دلار) برسانند.


top-5-cryptos-btc-eth-xtz-kcs-aave

نمودار روزانه KCS/USDT. در این میان، خرس‌ها هم نتوانستند قیمت را زیر (EMA) ۲۰ روزه حفظ کنند که نشان‌دهنده خرید قوی گاوها در سطوح پایین‌تر است. اگر گاوها قیمت را بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه حفظ کنند، احتمال افزایش قیمت به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت KCS/USDT ممکن است تا ۱۸٫۴۴ دلار و حتی تا (SMA) ۲۰۰ روزه (۱۹٫۶۳ دلار) صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال فروش در رالی هستند. بسته شدن کندل قیمتی زیر ۱۴٫۹۲ دلار، می‌تواند افت بیشتر قیمت تا ۱۲٫۹ دلار را به همراه داشته باشد.


۵. آوه

قیمت آوه در ۲۳ می به (EMA) ۲۰ روزه (۱۰۱ دلار) رسید، اما گاوها نتوانستند قیمت را به بالاتر از آن افزایش دهند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به دفاع تهاجمی از این سطح ادامه می‌دهند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران زمین را به نفع فروشندگان رها نکرده‌اند.


top-5-cryptos-btc-eth-xtz-kcs-aave

نمودار روزانه AAVE/USDT. اگر قیمت افزایش یابد و از (EMA) ۲۰ روزه عبور کند، نشان‌دهنده شروع یک رالی بهبود قوی خواهد بود. در این صورت، جفت AAVE/USDT می‌تواند به (SMA) ۵۰ روزه (۱۳۲ دلار) برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره دفاع قوی‌ای داشته باشند.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد و به زیر ۸۹ دلار برسد، خریداران کوتاه‌مدتی که در سطوح پایین‌تر خرید کرده‌اند، ممکن است موقعیت خود را ببندند. این موضوع می‌تواند قیمت را به ۷۹ دلار و حتی تا ۶۴ دلار کاهش دهد.


انتهای خبر

0
0