دنیای اقتصاد
1400/06/24
14:03
وسوسه پول 👈 سودآوری نمی‌تواند انگیزه اصلی کسب و کار باشد؛ 💰از جنبه‌های مختلف، ترسناک‌ترین بخش کارآفرینی موفقیت است؛ زمانی که به مقصد و هدف خود می...

وسوسه پول



👈 سودآوری نمی‌تواند انگیزه اصلی کسب و کار باشد؛



💰از جنبه‌های مختلف، ترسناک‌ترین بخش کارآفرینی موفقیت است؛ زمانی که به مقصد و هدف خود می‌رسید. چرا که از آن به بعد، کارهای‌تان واقعا شروع می‌شود. چه تصمیمی باید بگیرید؟ گام بعد چیست؟آیا به حرکت ادامه خواهید داد یا از صفر شروع می‌کنید؟ آیا هدفی دارید که شما را به جلو بخواند یا دور خود خواهید چرخید؟ چه چیزی ساخته‌اید؟ چقدر بزرگ است؟ با چه ابزاری و چرا؟ چه هدفی باعث می‌شود که خود را در معرض این مشکلات جدید و شاید از دست دادن هویت خود قرار دهید؟



💰گروه موسیقی بیتلز به ما گفته بود که پول نمی‌تواند عشق بخرد. روسو به ما آموخته که پول نمی‌تواند شادی بخرد. انجیل هشدار داده بود که پول منشا تمام پلیدی‌ها است. سقوط غول‌های مالی در بحران ۲۰۰۸ نیز نشان داد که سودآوری و کسب ثروت نمی‌تواند انگیزه اصلی فعالیت باشد.



💰شرکت‌های موفق و چابک، اغلب هدفی بزرگ و عالی (یک ماموریت) در محور خود دارند؛ ماموریتی که بنیان‌گذار آنها تعریف کرده و پس از آن در خلال نسل‌های مختلف از آن محافظت می‌کنند. هدفی که شاید خدمت‌رسانی یا گره‌گشایی از مشکلات جامعه است و آن را در خلال بحران‌ها و برهه‌های دشوار راهنمایی می‌کند. گم کردن این هدف یا به ورشکستگی می‌انجامد یا به احساس پوچی.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/g۲۱۴۶۱

انتهای خبر

0
0