رمزارز نیوز
1400/10/29
11:55
درآمد باورنکردنی ماینرهای بیت کوین در سال گذشته!

این روزها شرکت‌های استخراج بیت کوین حضور پررنگی در وال استریت دارند. در سه سال گذشته، شرکت‌های ماینینگ رمزارز به طور چشمگیری رشد… مطالعه مطلب ...

این روزها شرکت‌های استخراج بیت کوین حضور پررنگی در وال استریت دارند. در سه سال گذشته، شرکت‌های ماینینگ رمزارز به طور چشمگیری رشد کرده‌اند. حالا این شرکت‌ها به عنوان نمایندگان یک صنعت نوظهور در وال استریت شناخته می‌شوند.


آمارهای Galaxy Digital Research نشان می‌دهد که استخراج بیت کوین یک صنعت سودآور و جذاب است. طی ماه‌های گذشته شرکت‌های استخراج بیت کوین به طور مرتب در بورس اوراق بهادار آمریکا لیست شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. پس از آن که تعداد زیاد از شرکت‌های ماینر در سامانه اعلام قیمت خودکار انجمن ملی معامله ‌گران اوراق بهادار آمریکا (NASDAQ) لیست شدند، وال استریت دیگر نتوانست نسبت به جذابیت این صنعت بی‌تفاوت باشد.



در دو سال گذشته، همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، تعداد شرکت‌های استخراج این ارز دیجیتال نیز افزایش یافته است. در زمستان سال ۲۰۲۱ شش شرکت ماینینگ در لیست NASDAQ وجود داشت اما این تعداد امروز به ۱۶ شرکت رسیده است. حالا تعداد شرکت‌های استخراج بیت کوین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر شده و ۷ شرکت نیز هم‌اکنون در لیست انتظار حضور دارند.


ماینینگ بیت کوین به صورت خودجوش و انفرادی کاهش یافته است و در عوض چند شرکت بزرگ به شکل متمرکز مشغول استخراج بیت کوین هستند. این صنعت روزبه‌روز تخصصی‌تر می‌شود.


استخراج بیت کوین در حال ثبت رکوردهای تاریخی جذب سرمایه است

نمودار زیر حجم بلاک‌های استخراج شده توسط ماینرهای بیت کوین را نشان می‌دهد.



امروزه حجم ارزش صنعت ماینینگ میلیاردها دلار است. به عنوان مثال، شرکت Marathon Digital Holdings حدود ۱.۲ میلیارد دلار درآمد از این راه کسب کرده است.


استقبال شرکت‌های بزرگ از استخراج بیت کوین سرعت پیشرفت این صنعت را افزایش می‌دهد. همچنین این موضوع به پایداری شبکه بلاک چین بیت کوین کمک می‌کند. از طرفی سرمایه‌گذاری در کریپتو از طریق بازار سهام سنتی نیز امکان‌پذیر شده است.

درآمد باورنکردنی شرکت‌های استخراج بیت کوین

درآمد شرکت‌های استخراج بیت کوین نیز رشد شگفت انگیزی داشته است. تغییر درآمد ماینرهای بیت کوین در نمودار زیر قابل مشاهده است.



در عرض یک سال، درآمد شرکت‌های ماینر ۲.۵ برابر افزایش یافته است. وال استریت آماده پذیرش و توسعه ارزهای دیجیتال است. بانک آمریکا یک تیم تحقیقاتی جدید کریپتو تشکیل داده و از ابتدای تابستان امسال قابلیت معاملات آتی بیت کوین را برای مشتریان فعال کرده است.


شرکت بانکداری و خدمات مالی گلدمن ساکس و شرکت گلکسی دیجیتال همکاری‌هایی را جهت توسعه و معامله اوراق مشتقه بیت کوین شروع کرده‌اند. با این حال بلک راک، بزرگترین مدیر مالی جهان، قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال را نیز فریبنده می‌داند.


انتهای خبر

0
0