بورس پرس
1399/11/28
12:03
زیرمجموعه پترول چهار تفاهم نامه همکاری امضا کرد/ صادرات نخستین محموله

شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با چهار شرکت اهتمام جم، دیلمان فیلتر، بافندگی نور و کوشاتوربور کمپرسور سپاهان تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با شرکت های اهتمام جم، دیلمان فیلتر، بافندگی نورو کوشاتوربور و کمپرسورسپاهان تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.


این تفاهم نامه در راستای منویات مقام معظم رهبری جهت توسعه داخلی سازی و استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و صندوق حمایت از علم و فناوری از سوی دیگر با هدف تسهیل پیوند تقاضا و عرضه فناوری و نوآوری با سازندگان داخلی منعقد شد.


محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان در دومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با اشاره به ظرفیت های مناسب داخلی گفت: امضای این تفاهم نامه ها ضمن کمک به توسعه شرکت های داخلی و انتقال دانش سبب توسعه اشتغال می شود.


وی با اشاره به اهمیت داخلی سازی بخصوص در صنعت پتروشیمی افزود: موضوع این تفاهم نامه ها جهت تامین کیسه های لمینت، فیلترهای ۴۰ و ۱۰ میکرون اسنتلس استیل و UFC۸۵ و حمایت از ساخت داخل و رونق تولید است.


این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت با ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره به عنوان ششمین مجتمع پتروشیمی به دست متختصصان و نیروهای داخلی افتتاح شده است. طی ماه آینده صادرات اوره به میزان ۳۰ هزارتن به کشور های همسایه انجام که به ازای هر تن ۲۶۰ دلار ارزآوری خواهد داشت.


محمودی تصریح کرد: باتوجه به تنوع محصولات پتروشیمی در بالادست، توسعه صنایع پتروشیمی در پایین‌دست نیز در دستور کار قرار گرفت و پارک اوره رزینی با ارزش افزوده بالا تعریف و در حال اجرا است. صادرات محصولات در حالی انجام می شود که ۳۰ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه از ابتدای ساخت و بهره بردای در کارنامه کاری است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0