تحلیل برای سود
1400/06/15
17:31
گزارش بازار دوشنبه 15 شهریورماه 1400 🔴در جریان معاملات دوشنبه، 15 ام شهریور ماه، شاخص کل بورس تهران خوب پیش می‌رفت اما کم کم میزان عرضه به ویژه در ...

گزارش بازار دوشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰


🔴در جریان معاملات دوشنبه، ۱۵ ام شهریور ماه، شاخص کل بورس تهران خوب پیش می‌رفت اما کم کم میزان عرضه به ویژه در دقایق پایانی بازار بیشتر شد و نهایتا با وجود رشد خوب در ابتدای بازار با تنها ۱,۳۱۲ واحد رشد به عدد یک میلیون ۵۳۸ هزار واحد رسید.



🔴 شاخص کل هم‌وزن اما رشد بهتری داشت و با ۲,۵۹۱ واحد رشد در ارتفاع ۴۶۹ هزار واحد ایستاد.



🔴 نمادهای «کگل» «شبندر» «شپنا» «برکت» «کنور» بیشترین نقش را در مثبت امروز شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «وغدیر» «ومعادن» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز ۷۱ واحد افزایش داشت و با مثبت به کار خود پایان داد . شاخص کل فرابورس با مثبت امروز به ارتفاع ۲۲,۷۶۴ واحد رسید.



🔴 نمادهای «بپاس» «شاوان» «دماوند» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «صبا» «کگهر» «آریا» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۲۵,۸۹۲ میلیارد تومان بود که ۱۱,۵۶۳ میلیارد تومان آن (معادل ۴۵ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۱۲,۳۹۵ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار که معادل ۴۸ درصد است را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش به ۸۸ نماد با ارزش صف ۴۴۲ میلیارد تومان رسید و در مقابل تعداد صفوف خرید به ۷۳ نماد با ارزش صف ۷۲۱ میلیارد تومان رسید.



🔴 امروز شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان در سهام بودیم و همچنین شاهد خروج ۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از درآمد ثابت ها بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۹۷ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۵۵ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۰.۵ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد ۱۴.۹ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پالایشی» « خودرویی» « سرمایه گذاری ها» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شبندر» «برکت» «صبا» «شپنا» «شستا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «دی» «شبندر» «خساپا» «خودرو» «ملت» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « پالایشی » « رایانه‌ای» « استخراج کانه های فلزی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «پتروشیمی» « فلزی» «بانکی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شبندر» « آریان » «شاوان» «کگل» «تاپکیش» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «نوری» «وپاسار» «فارس» «بوعلی» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی از اخبار منتشر شده:


🔵 وزیر اقتصاد از برنامه تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه خبر داد و گفت: در تلاشیم طی یک ماه آینده کلیه اطلاعات و صورت ‌وضعیت شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها را همانند شرکت‌های بورسی، به‌صورت شفاف به مردم ارائه کنیم.



🔵 سخنگوی صنعت برق:


از ابتدای خردادماه با شروع فصل گرما و در تابستان امسال، بیش از ۱۰ میلیون مشترک مشمول تخفیف صددرصدی قیمت برق شدند. رجبی مشهدی افزود، هم اکنون ۴,۲میلیون مشترک نیز در این مدت مصرف برق بیش از الگوی مصرف داشتند که این گروه مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.



🔵 سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری:


نزدیک به ۲۵ میلیون دوز واکسن از کشور چین وارد کرده‌ایم و تا سه هفته آینده ۲۰ میلیون دوز واکسن دیگر نیز وارد خواهیم کرد. سیاسی کردن ویروس کرونا از سوی برخی کشورها آن هم در اوج فراگیری این ویروس اقدام نادرستی است.



انتهای خبر

0
0