پایگاه خبری انتخاب
1400/01/08
08:29
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سند ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد / فاجعه قدم به قدم نزدیک می شود؟ تهران و کرج نارنجی شدند / توجی...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سند ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد / فاجعه قدم به قدم نزدیک می شود؟ تهران و کرج نارنجی شدند / توجیه صداوسیما درباره گرانی فیلیمو




در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




سند ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد


سند جامع همکاری‌های ایران و چین توسط محمد جواد ظریف و وانگ یی وزیران خارجه دو کشور در محل وزارت امور خارجه امضا شد. متن این بیانیه هنوز منتشر نشده است. به گفته وزارت خارجه، این سند ظرفیت‌ها و چشم‌انداز همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.




روحانی: آماده‌ایم قدم‌ها را برداریم


رئیس جمهور گفت: ما آماده‌ایم اگر برخی موانع برطرف شود، قدمها را برداریم تا بخشی و یا شاید همه تحریم‌ها را برداریم. تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است. حالا هر مقداری که در توان ما باشد ما دنبال چنین مسیری هستیم. اگر ملت تصمیمی بگیرد شدنی است، کل ملت اگر با هم تصمیمی بگیرند به نتیجه می‌رسند.




فوت ۸۵ نفر دیگر با کرونا


به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۷ فرودین، ۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید. ۸۱۲۰ بیمار جدید هم در کشور شناسایی شد که ۸۱۵ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.




تغییر ساعت محدودیت‌های تردد شبانه


شروع محدودیت تردد‌های شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر کرد. یعنی شروع محدودیت‌های ما از ساعت ۱۰ شب و خاتمه آن ساعت ۳ بامداد خواهد بود و این محدودیت شامل همه شهر‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز در سطح کشور می‌شود.


فاجعه قدم به قدم نزدیک می شود؟ تهران و کرج نارنجی شدند




تعداد شهرستان‌های قرمز از ۹ به ۲۳ افزایش یافت. تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۳۱ به ۴۴ تغییر کرد. ۲۸۷ شهرستان زرد و ۹۴ شهرستان آبی هستند. روند بستری در ۱۴ استان کشور صعودی یا ناپایدار است. تهران و کرج هم در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. ارومیه (آذربایجان غربی)، دهلران (ایلام)، امیدیه، اندیمشک، خرمشهر و مسجد سلیمان (خوزستان)، ارسنجان و داراب (فارس)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بروجرد (لرستان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند. اشنویه (آذربایجان غربی)، تیران و کرون (اصفهان)، کرج (البرز)، چرداول (ایلام)، تهران، ری و شمیرانات (تهران)، رامهرمز و کارون (خوزستان)، ممسنی (فارس)، تاکستان و قزوین (قزوین)، گیلانغرب (کرمانشاه)، رودسر (گیلان)، ازنا، الیگودرز و خرم‌آباد (لرستان) و خاتم (یزد) از امروز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.




توجیه صداوسیما درباره گرانی وی‌اودی‌ها


معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا وابسته به صداوسیما در واکنش به اعتراضات به گرانی حق اشتراک وی‌اودی‌ها تاکید کرد قیمت‌گذاری دستوری سرویس‌ها، تجربه شکست‌خورده‌ای است. از دو سال گذشته ساترا مسئول نظارت بر تمام روند ساخت برنامه های اینترنتی شده است. اخیرا گرانی حق اشتراک سرویس فیلیمو اعتراضات زیادی به دنبال داشته. سید حسین مسیح پور معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در این باره گفته: به طور کلی رگولاتور تخصصی در شرایط عادی بازار از ورود به حوزه قیمت‌گذاری دستوری پرهیز می‌کند. او مدعی شده: اتفاقا تفاوت اساسی ساترا به سایر رگولاتورها در کشور این است که سعی در طراحی نظام مداخله و تنظیم‌گری علمی دارد و صرفا به دلیل گسترش بحث در گروه‌های نخبگانی، افکار عمومی یا خواست مصرف‌کننده مداخله غیر علمی در بازار نکرده و بر اجرای سیاست‌های دقیق و کارامد اصرار دارد. ساترا خود را تنظیم‌گر توسعه و رقابت در بازار می‌داند و نه مداخله‌گر قیمت‌گذاری خدمات.




احمدی نژاد: تحریم های سازمان ملل چیز مهمی نبود


محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران گفت: ما یک سری تحریم های سازمان ملل داشتیم که چیز مهمی نیست؛ زیرا نمی توانند اجماع جهانی بر ضد ایران ایجاد کنند زیرا منطق شان ضعیف است و در سازو کارهای حقوقی جهان نمی توانند تحریم سنگینی را بر ضد ایران اعمال کنند. در نهایت می توانند بگویند فلان قطعه را به ایران ندهید که این هم فروشنده هایشان هر کجای ایران بخواهید می آورند و به ما تحویل می ‌دهند و اصلا نیازی به تلاش زیادی هم ندارد.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0