بااقتصاد
1401/07/02
10:32
ارزش و حجم کل معاملات بورس کاهشی شد

بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش و حجم کل معاملات نسبت به هفته منتهی به ۲۳ شهریور ماه کاهشی شد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش و حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ماه، نسبت به هفته منتهی به ۲۳ شهریور ماه کاهشی شد.


بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۳۷.۹۲ درصد کاهش، از ۲۳۴ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال به ۱۴۵ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۸ میلیارد و ۳۲۹ میلیون سهم در هفته گذشته به ۱۸ میلیارد و ۵۷۹ میلیون سهم رسید که کاهش ۳۴.۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.


30630
30631

وضعیت صعود و نزول بازارها


در هفته یادشده، تمامی بازارهای بورس تهران نسبت به هفته گذشته وضعیت نزولی داشتند.


بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۵۰.۲۶ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۶۲ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال به ۳۱ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۲۳ شهریور ماه ۱۲ میلیارد و ۸۹ میلیون سهم بود به ۶ هزار و ۷۶۳ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش۴۴.۰۵ درصدی را به ثبت رساند.


30633
30634

روند حرکت بازار دوم سهام در این هفته هماهنگ با بازار اول سهام بود؛ به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۳۰ شهریور نسبت به هفته گذشته خود با کاهش ۴۰.۳۴ درصدی از ۶۴ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال به ۳۸ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۳۶.۷۷ درصدی از ۱۱ میلیارد و ۳۴۴ میلیون سهم به ۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون سهم رسید.


30632
30635

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۷۰ درصدی از ۳۵ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۳۶.۶۱ میلیون برگه به ۱۱.۱۱ میلیون برگه رسید که افت ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.


30636
30637

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۳ شهریور ماه ۶۰۰ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۳۰ شهریور به ۲۳۹ میلیارد ریال رسید و افت ۶۰.۱۴ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با کاهش ۴۷.۶۰ درصد، از ۸.۱۰ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۴.۲۴ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ماه رسید.


30638
30639

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۲۳ شهریور ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند. ارزش معاملات این بازار از ۷۰ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال در هفته قبل به ۶۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افت ۷.۹۰ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۴.۶۲ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۸۵۲ میلیون یونیت به ۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون یونیت رسید.


30640
30641

شاخص هم‌وزن کاهش یافت


بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۳۰ شهریور نسبت به هفته گذشته خود افت ۲.۴۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحد به یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد افزایش یافت که افت ۳۳ هزار و ۸۶۷ واحدی را نشان می دهد.


همچنین، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۳۰ شهریور ماه نسبت به هفته قبل افزایش داشت و با ۲.۲۸ درصد افزایش از ۴۰۴ هزار و ۸۹۰ واحد به ۳۹۵ هزار و ۶۷۸ واحد رسید و ۹ هزار و ۲۱۳ واحد افزایش یافت.


30642
30643

منبع:سنا


انتهای خبر

0
0