دنیای اقتصاد
1400/07/02
09:30
آرامش دلار در انتهای تابستان 💵 دلار که در مردادماه، رشد دو رقمی را به ثبت رسانده بود، در آخرین ماه تابستان، روزهای آرامی را پشت سر گذاشت. یکی از ن...

آرامش دلار در انتهای تابستان



💵 دلار که در مردادماه، رشد دو رقمی را به ثبت رسانده بود، در آخرین ماه تابستان، روزهای آرامی را پشت سر گذاشت. یکی از نشانه‌های آرامش بازار محدود شدن بازدهی اسکناس آمریکایی بود. دلار در شهریورماه به افزایش ۶ دهم درصدی اکتفا کرد. بخشی از این رشد نیز ناشی از افزایش دو روز انتهایی شهریورماه بود.



💵 دلار روز سه‌شنبه ۱۷۰ تومان رشد را به ثبت رساند و روز چهارشنبه ۵۰ تومان افزایش را تجربه کرد. با این دو افزایش، دلار در شهریورماه روی عدد ۲۷ هزار و ۵۷۰ تومان به کار خود پایان داد. یک ماه قبل، اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار داشت.



💵 برخلاف افزایش قیمت دلار، سکه امامی در شهریورماه، کاهش قیمت را تجربه کرد. سکه در آخرین ماه تابستان ۴ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد. افت ماهانه سکه در حالی رخ داد که در روز آخر تابستان، ۷۵ هزار تومان رشد را به ثبت رسانده و در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان به کار خود پایان داده بود.



💵 به گفته فعالان، رشد بهای اونس طلا یکی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد سکه نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومانی به کار خود پایان دهد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/b۱۵۵۳۴

انتهای خبر

0
0