بورس پرس
1401/06/21
15:05
هشتمین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران برای معرفی ۱۱ نفر

هشتمین دوره انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران با اعلام آمادگی بیش از ده گروه دارای مجوز برای معرفی ۱۱ نفر ، چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سال جاری برای نخستین بار بیش از ده گروه دارای مجوز در انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی اعلام آمادگی کردند.


بر اساس این گزارش، جامعه حسابداران مصداق واقعی یک نهاد نخبه گرایی با حدود ۴۲ هزار سال سابقه است که اگر حاکمیت دور اندیش و تدبیر گرا باشد می تواند از آن به عنوان ابزار شفافیت مالی و مالیاتی استفاده کند.


جامعه حسابداران رسمی با ۲۸۵۰ نفر حسابدار و حدود ۱۰ هزار نفر شاغل در موسسات حسابرسی بصورت غیر مستقیم تامین معیشت ۴۰ هزار نفر را بر عهده دارد.


طبق مقررات جامعه حسابداران رسمی هر سه سال یکبار انتخابات تعیین اعضای شورای عالی جامعه صورت می گیرد که در این راستا، چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه انتخابات اعضای شورای عالی دوره هشتم با رای اعضا تعیین می شوند.


شورای عالی یک مجموعه ۱۱ نفری است که همفکری در آن بر همدلی اولویت دارد. لذا باید کوشش کرد به دور از رقابت های غیرحرفه ای به کسانی که شایستگی نمایندگی اعضا را دارند رای داد.


تجربه سنوات بیست ساله عمر جامعه نشان می دهد برخی افراد صرفا برای مطرح شدن و و ایجاد هویت نامزد می شوند در حالی که شورای عالی جامعه نهاد برتر حرفه حسابرسی تلقی و افراد مسئله دار نمی توانند در آن جای گیرند .


نمایه زیر آخرین وضعیت نامزدها را در این دوره نشان می دهد که امید است اعضای جامعه با دوراندیشی و ضواب حرفه ای بتواند اعضای شورای عالی را از میان شایستگان انتخاب کنند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0