ایبنا
1400/05/12
13:23
رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۷۱۶ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه دوازدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۴۴۸ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۳۴۵ هزار و ۴۰۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۳۰ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد، عدد ۴۰۰ هزار و ۶۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۵ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۲۱۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۲۹۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۷۲۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۸۴۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۸۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، میدکو، شستا، ومعادن، وامید و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وپارس و خساپا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۰۰ هزار و ۹۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دابور(داروسازی ابوریحان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، دفارا، خلنت و میدکو بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان سفید نی‌ریز) با ۱۰ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثشرق، وسکرشا، لپارس، قرن و بسویچ قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0