بورس پرس
1401/03/09
00:00
درخواست از شرکت ها و کارگزاران برای ترغیب سهامداران به ثبت نام در سجام

سپرده گذاری مرکزی از کارگزاران و شرکت های بورسی و فرابورسی درخواست کرد اطلاع رسانی مناسبی برای ترغیب سهامداران در ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی در نامه های جداگانه ای به کارگزاران و شرکت ها اعلام کرد: طبق قانون لایحه بودجه سال جاری، ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس ملزم به پرداخت سود سهام از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) هستند.


بر اساس ابلاغیه ۷ اردیبهشت مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس نیز پرداخت سود مطالبات سنواتی (سودهای رسوب شده) نزد ناشران به شرکت سپرده گذاری مرکزی محول شده است. شرکت سپرده گذاری مرکزی در شرایطی می تواند توزیع سود و مطالبات سنواتی ناشران را پرداخت کند که سهامداران ذینفع در سامانه سجام ثبت نام و احراز شده باشند.


در همین راستا از کارگزاران درخواست می شود اطلاع رسانی مناسبی برای ترغیب سهامداران جهت ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام انجام دهند و سپرده گذاری را در تحقق این امر یاری برسانند.


بنابراین گزارش از ابتدای سال تا پایان دوم خرداد، بیش از ۶.۴ هزار میلیارد تومان سود سهام ۲۷ شرکت بورسی و فرابورسی به حساب ۴.۶ میلیون سهامدار واریز شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0