بورس۲۴
1400/11/27
20:43
بیمه ملت و چند پتانسیل نهفته

بیمه ملت پس از افزایش سرمایه جز نمادهای مورد توجه گروه بیمه قرار گرفت که دارای پتانسیل های قوی و درونی است؛ بررسی وضعیت بنیادی این سهم می تواند باز بیمه ملت را به نماد مورد اقبال گروه بازگرداند.

بیمه ملت و چند پتانسیل نهفته

بورس۲۴ : بیمه ملت پس از افزایش سرمایه جز نمادهای مورد توجه گروه بیمه قرار گرفت که دارای پتانسیل های قوی و درونی است؛ بررسی وضعیت بنیادی این سهم می تواند باز بیمه ملت را به نماد مورد اقبال گروه بازگرداند.


1

در گزارش عملکرد ۹ ماهه شرکت به سود بیش از ۲۴۰ میلیارد تومانی رسیده است؛ در حالی که درسرفصل سرمایه گذاری که بخش مهمی از سود شرکت را تشکیل می دهد شاهد هستیم عمده درامد این بخش در آخر سال شناسایی خواهد شد.


2

در حالی که بیمه ملت در سال ۹۹ حجم سرمایه گذاری ۱۴۸۳ میلیاردی از منابع خود و سود حاصله و سود ۸۶۶ میلیاردی داشته است، برای سال ۱۴۰۰ این سرمایه گذاری ها با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی به ۲۹۷۸ میلیارد تومان رسیده است. تاکنون نیز ۲۸۸ میلیارد تومان سود شناسایی نموده و بخش مهمی از این سود در ۳ ماهه اخر سال مالی شرکت شناسایی خواهد شد.


3

همچنین تراز ارزی شرکت برای امسال رشد خوبی داشته و دارایی های ارزی همچنان پتانسیل تسعیر ارز خوبی را در شرکت ایجاد کرده است.


پس در نهایت طبق اعلام خود شرکت، علی رغم رشد درآمد های عملیاتی مانند رشد ۵۴ درصدی درآمد حق بیمه صادره و رشد ۷ درصدی جمع درآمد های بیمه ای، به دلیل کاهش فعالیت با توجه به شرایط منفی بازار سرمایه ، سود فروش سرمایه گذاری ها با کاهش در ۹ ماه همراه شده که بخشی از این امر با شناسایی سود سرمایه گذاری های زیر مجموعه در ۳ ماهه آخر سال جبران و می توان انتظار گزارش ۱۲ ماهه مثبتی از سهم داشته باشیم؛ این گزارش با توجه به قیمت فعلی سهم و حمایت های صورت گرفته زمینه ساز نوسانات مثبت در بیمه ملت خواهد شد.

انتهای خبر

0
0