سهامیاب - آموزش بورس
1401/03/11
09:03
#متانول #اوره ✍️با توجه به تنوع سبد محصولات شرکت‌های فوق، مقایسه مقداری و مبلغی فروش این شرکت‌ها با یکدیگر خطا ایجاد می‌کند و بهتر است این شرکت‌ها...

#متانول #اوره



✍️با توجه به تنوع سبد محصولات شرکت‌های فوق، مقایسه مقداری و مبلغی فروش این شرکت‌ها با یکدیگر خطا ایجاد می‌کند و بهتر است این شرکت‌ها را با گذشته خود مقایسه نمود.



🔴همانطورکه در جداول فوق مشخص است، مقدار فروش پتروشیمی‌ها (به جز شیراز و شفن که بخشی از موجودی انبار خود را فروخته‌اند) در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. با این حال به خاطر رشد شدید قیمت‌های جهانی اوره، شاهد رشد چشمگیر مبلغ فروش اوره‌سازها بوده‌ایم.



🟢بر خلاف متانول، نرخ جهانی اوره و آمونیاک از سال ۱۳۹۹ جامپ شدید داشته است و با توجه به شرایط فعلی (افزایش نرخ گاز، حاشیه سود بالای کشاورزی و ...) به نظر می‌رسد همچنان در این سطوح باقی بماند و نرخ فروش اوره‌سازها با دلار رشد نماید.



🟢پتروشیمی کرمانشاه زمستان ۱۴۰۰ با فروش خوبی که از موجودی انبار خود داشت p/e ttm خود را از مقدار ۱۰.۳ به کمتر از ۶ تعدیل کرد.



🔴حاشیه سود خالص و ناخالص متانول‌سازها در زمستان سال گذشته به علت رشد قیمت یوتیلیتی افت بسیار شدیدی داشتند، به‌گونه‌ایی که حاشیه سود خالص زاگرس به -۵۳.۲٪ و شفن و شخارک به ۳.۸ و ۱.۲ درصد رسید.



انتهای خبر

0
0