کارگزاری آبان
1400/12/09
15:57
#شصفها رشد فروش شصفها در بهمن ماه شرکت پتروشیمی اصفهان در بهمن ماه 3,205 میلیارد ریال فروش گزارش نمود که در مقایسه با فروش دی ماه شرکت 18 درصد رشد...

#شصفها


رشد فروش شصفها در بهمن ماه


شرکت پتروشیمی اصفهان در بهمن ماه ۳,۲۰۵ میلیارد ریال فروش گزارش نمود که در مقایسه با فروش دی ماه شرکت ۱۸ درصد رشد داشته و نسبت به متوسط مبلغ فروش شرکت در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری افزایش حدود ۱۴ درصدی را تجربه نموده است. همچنین مبلغ فروش ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰، اندکی کمتر از دو برابر مبلغ فروش ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ محقق گردیده است.


در بهمن ماه نسبت به دی ماه مقدار تولید برخی از محصولات اصلی نظیر تولوئن و پارازایلین کاهش یافته است به گونه ای که مقدار تولید تولوئن با ۱۷٪ کاهش، به حدود ۴۸۰۰ تن رسیده است. با این وجود شرکت با فروش حدود ۲۵۰۰ تن تولوئن از محل موجودی انبار، مقدار فروش این محصول را بیش از ۸ برابر نسبت به دی ماه افزایش داده و به حدود ۷۲۰۰ تن رسانده است که از این مقدار بیش از ۶۰۰۰ تن به صورت صادراتی و با نرخ ۷۴۷ دلار به ازای هر تن به فروش رسیده است.


مبلغ فروش داخلی شرکت در بهمن ماه، علیرغم رشد نرخ فروش محصولات، حدود ۳۵ درصد افت را پشت سر نهاده لیکن به دنبال صادرات تولوئن و رشد مقدار صادرات مخلوط زایلین از ۱۹ تن در دی ماه به بیش از ۱۰۰۰ تن در بهمن ماه، در نهایت شاهد افزایش کل مبلغ فروش شرکت در بهمن ماه بوده ایم.




انتهای خبر

0
0