دنیای اقتصاد
1401/06/05
12:31
ماهیت پاسخ آمریکا چه بود؟ ⭕️ سرانجام چهارشنبه شب گذشته آمریکا پاسخ خود را به ملاحظات ایران ارسال کرد که بر اساس تحلیل‌‌‌ها و اخبار این پاسخ در برخ...

ماهیت پاسخ آمریکا چه بود؟



⭕️ سرانجام چهارشنبه شب گذشته آمریکا پاسخ خود را به ملاحظات ایران ارسال کرد که بر اساس تحلیل‌‌‌ها و اخبار این پاسخ در برخی موارد مثبت و در برخی حوزه‌ها مخالف خواسته‌‌‌های تهران است. وزیر خارجه ایران در این رابطه گفت: «برای رفع تحریم‌‌‌ها در دولت جدید تلاش زیادی کردیم و در حال طی کردن مراحل پایانی هستیم؛ اگر آمریکایی‌‌‌ها واقع‌بینانه برخورد کنند، فکر می‌‌‌کنم حل شدنی است.»



⭕️ سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد: «بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌‌‌ها، نظرات خود در این رابطه به هماهنگ‌‌‌کننده اعلام خواهد کرد .»



⭕️ جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس گفت: «اگر بر چند محور اساسی که شامل تکنولوژی هسته‌‌‌ای موجود در ایران، نوع سانتریفیوژها، میزان و درصد غنی‌‌‌سازی، نحوه انتقال پول بعد از فروش نفت یا همان راستی‌‌‌آزمایی یا ضمانت‌‌‌های چندساله‌‌ شرکت‌‌‌های سرمایه‌‌‌گذار است، تکیه کنیم به نظر من دغدغه‌‌‌ها رفع شده است.»



⭕️ شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز توضیح داد: «موارد ریز و جزئی باقی مانده که در حال اصلاح است و اگر موضوع خاصی نباشد و شیطنت‌‌‌های رژیم صهیونیستی اثری روی آمریکا نگذارد، توافق انجام شده است.»



⭕️ به گزارش خبرآنلاین، حیدری ادامه داد: «در جلسه‌‌‌ای که با شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه داشتیم همه موارد مورد بررسی قرار گرفت. این توافق برد، برد است و خطوط قرمز نظام و ملاحظات جمهوری اسلامی در آن رعایت شده است؛ در واقع آنچه که در حال حاضر برای ما ضرورت دارد توافق شده است.»



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/k۹۴۲۲۰



انتهای خبر

0
0