اخبار اکس نوین
1400/08/24
09:15
ETF آتی شرکت VanEck هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد

اکس نوین: صندوق قابل معامله بورسی (ETF) شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اک (VanEck) قرار است هفته آینده در بورس CBOE در شیکاگو راه‌اندازی شود. CBOE در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که صندوق قابل معامله بورسی جدید بیت کوین VanEck در این بورس کار خود را از روز سه‌شنبه با نماد XBTF آغاز خواهد کرد. اخبار مربوط به راه‌اندازی ETF آتی شرکت ون‌اک در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با درخواست این شرکت مبنی بر راه‌اندازی ETF آنی، که به جای متکی بودن بر قراردادهای آتی به خود بیت کوین وابسته است مخالفت کرد و باعث ریزش مقطعی قیمت بیت کوین شد. صندوق قابل…

اکس نوین : صندوق قابل معامله بورسی (ETF) شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اک (VanEck) قرار است هفته آینده در بورس CBOE در شیکاگو راه‌اندازی شود.


CBOE در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که صندوق قابل معامله بورسی جدید بیت کوین VanEck در این بورس کار خود را از روز سه‌شنبه با نماد XBTF آغاز خواهد کرد.


اخبار مربوط به راه‌اندازی ETF آتی شرکت ون‌اک در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با درخواست این شرکت مبنی بر راه‌اندازی ETF آنی، که به جای متکی بودن بر قراردادهای آتی به خود بیت کوین وابسته است مخالفت کرد و باعث ریزش مقطعی قیمت بیت کوین شد.


صندوق قابل معامله بیت کوین VanEck هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و به فهرست روزافزون ETF های مبتنی بر قراردادهای آتی بیت کوین می‌پیوندد که طی یک ماه اخیر، پس از سال‌ها مخالفت و تعویق توسط کمیسیون بورس تایید شد. برخی از تحلیلگران صنعت ارز دیجیتال معتقدند ETFای که مستقیما با خود بیت کوین پشتیبانی شود، قیمت را با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی ردیابی می‌کند.


در ماه اکتبر، کمیسیون بورس چراغ سبز خود را به راه‌اندازی ETF بیت کوین پروشرز نشان داد و این ETF کار خود را در بورس نیویورک با نماد BITO آغاز کرد و به سرعت به بیش از یک میلیارد دلار معامله رسید که از این حیث، سریع‌ترین ETF محسوب می‌شود.


پس از پروشرز، صندوق ETF والکری چند هفته پیش در نزدک لیست شد و آغاز به کار کرد. جالب است بدانید صندوق ون‌نک نیز اواخر اکتبر تاییدیه راه‌اندازی ETF آتی بیت کوین را از کمیسیون بورس دریافت کرده اما مقامات، از آن زمان تاکنون اظهارنظر نکرده بودند.


منبع coindesk


انتهای خبر

0
0