بورس پرس
1401/05/12
09:09
پیش بینی ۵ روزه باران، کاهش دما و جو پایدار / هشدار سیلاب در ۸ استان

سازمان هواشناسی با اعلام احتمال سیلاب ناگهانی و گرد و خاک در ۸ و ۹ استان ، وضعیت ۵ روز آینده مناطق مختلف را با باران، کاهش دما و جو پایدار پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سازمان هواشناسی با هشدار تداوم بارش‌های موسمی و احتمال سیلاب ناگهانی در ۸ استان و وقوع طوفان گرد و خاک در ۹ استان اعلام کرد: امروز در برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. آسمان سایر مناطق ایران هم آرام و پایدار خواهد بود.


براساس این گزارش، بارش باران در جنوب از فردا پنجشنبه کاهش یافته و در نوار شمالی هم این وضعیت ادامه خواهد داشت. جمعه هم جو اکثر مناطق ایران پایدار و آرام پیش بینی می شود.


اما شنبه و یکشنبه آینده با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار باران، وزش باد شدید و گاهی رعد و برق پیش‌بینی شده است.


دمای سواحل شمالی هم با کاهش نسبی همراه خواهد شد.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0