بورس پرس
1401/03/28
12:27
اثر تحریم سه پتروشیمی بورسی و فرابورسی توسط خزانه داری آمریکا

کارشناس بازار سرمایه گفت: اعمال تحریم های جدید آمریکا بر سه پتروشیمی بورسی و فرابورسی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و اثر خاصی بر عملکرد بلندمدت شرکت ها ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فردین آقا بزرگی درخصوص اعمال تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا بر سه پتروشیمی بورسی و فرابورسی فن آوران، خارک و مارون به تسنیم گفت: اقداماتی از این دست بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و اثر خاصی بر عملکرد بلند مدت شرکت ها ندارد. صنعت و شرکت های نفتی سال ها است مشمول شدید ترین تحریم ها هستند اما این صنعت نه تنها مختل نشده بلکه میزان صادرات آنها افزایش و راه های جدیدی برای دور زدن تحریم ها نیز پیدا کردند.


وی افزود: در کوتاه مدت ممکن است تحریم های جدید جو روانی بازار سرمایه را کمی منفی کند ولی یقینا در بلند مدت تاثیری روی وضعیت بنیادی و سود سازی شرکت های پتروشیمی ندارد. در دنیای امروز و با این سطح گستردگی و نیاز به محصولات پتروشیمی، قطعا پتروشیمی ها می توانند بازارهای فروش متنوعی پیدا کنند و تقریبا محدود شدن آنها امری غیر ممکن است. وقتی این شرکت ها تحریم می شوند انگیزه پیدا کردن راه های جایگزین فروش و صادرات افزایش پیدا می کند.


آقا بزرگی ادامه داد: در وضعیت کنونی برخی شرکت های پتروشیمی که اتفاقا بورسی هم هستند، چندین سال است که مشمول تحریم ها واقع شدند اما بررسی عملکرد آنها نشان می دهد، وضعیت بنیادی مطلوبی دارند و شرکت های سود سازی هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0