سنا
1401/05/15
10:25
عرضه صکوک اجاره ۲۰ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز سه‌شنبه ۸ امرداد۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نماد صغدیر۵۰۵ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام شرکت سنگ آهن گهرزمین (سهامی عام) تامین کند.


این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه عمومی خواهد شد. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.


صکوک اجاره مذکور از طریق شرکت کارگزاری آرمون بورس به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی امرداد سوم (با مسئولیت محدود) در بورس اوراق بهادار تهران منتشر خواهد شد.


به‌منظور تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، فولاد آلیاژی ایران و پتروشیمی پارس توثیق شده است.


پس از انتشار موفق ۷ هزار میلیارد ریال اوراق برای شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در سال ۱۴۰۰، این دومین تامین مالی این شرکت از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است.


انتهای خبر

0
0