اسمارت بورس
1399/11/18
19:05
گزارش بازار روز - 18 بهمن 99 🔹بازار امروز هم با فشار زیاد فروش شروع کرد و تا آخر بازار نیز ادامه داد. البته در جریان بازار صف فروش سهام مختلف باز...

گزارش بازار روز - ۱۸ بهمن ۹۹



🔹بازار امروز هم با فشار زیاد فروش شروع کرد و تا آخر بازار نیز ادامه داد. البته در جریان بازار صف فروش سهام مختلف بازار بارها برداشته شد ولی دوباره صف فروش تشکیل دادند و در کل فشار فروش واقعا بالا بود. متاسفانه امروز ارزش معاملات نیز نسبت به روزهای قبل با افت روبرو بود و خریداران هم با توجه به جو احساسی و همراه با ترس بازار علاقمند به خرید در قیمت های پایینتر می باشند. ولی هیچ وقت منفی و مثبت بازار همیشگی نیست و با توجه به افت زیاد قیمتی احتمال افزایش خوب تقاضا و حداقل تعادل بازار در روزهای آتی را داریم.


🔹 #شاخص_کل #بورس امروز با افت۳.۲۱ درصدی و کاهش ۳۷۶۴۰ واحدی به ۱.۱۳۵ میلیون واحد رسید.


🔹 #شاخص_هموزن بورس ۱.۶۹ درصد افت کرد و با منفی ۷۱۶۷ واحد به ۴۱۵ هزار واحد رسید.


🔹 سه نماد #کویر ، #شاراک و #زپارس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹سه نماد #فارس ، #فولاد و #فملی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹مجموع ارزش معاملات کل بازار بورس و فرابورس ۱۱۶۳۴۹ میلیارد ریال بود. امروز ارزش #معاملات_خرد بیش از ۷۷۵۱ میلیارد تومان بود. میزان خروج پول حقیقی در روز جاری حدود ۱۹۳۰ میلیارد تومان می‌باشد.


🔹شاخص کل #فرابورس با افت ۲۹۹ واحدی به ۱۷۱۳۴ واحد رسید. در جریان معاملات امروز سه نماد #قاسم ، #پیزد و #ساوه بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد #آریا ، #هرمز و #کگهر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند.


🔹۷ صنعت برتر بورسی از نظر ارزش معاملات به ترتیب: #فلزات_اساسی ، #خودرو ، #بانکی ، #سیمان ، #شیمیایی ، #غذایی ، #فراورده_نفتی


🔹۷ نماد بورسی با بیشترین ارزش معاملات به ترتیب : #پالایش ، #دارایکم ، #کمند ، #شپنا ، #فملی ، #وتجارت ، #کویر ،


🔹 #دلار نقدی ۲۴,۲۵۰ تومان در حال معامله است.


🔹#سهام_عدالت : ارزش سهام عدالت در مقایسه با چهارشنبه (۱۵ بهمن ماه)، ۴.۲ درصد (۴۳۸هزار تومان) کاهش یافت. ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۳۰هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۸۹۶هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۸هزار تومان رسیده است.




♓️

انتهای خبر

0
0