بیدار بورس
1399/03/13
16:28
واکنش مثبت بازار به پالایشی‌ها 🔴شاخص بالای سقف بماند، فاز اصلاحی به پایان رسیده است #همایون_دارابی تحلیلگر ارشد بازار در خصوص شرایط بازار در روزه...

واکنش مثبت بازار به پالایشی‌ها


شاخص بالای سقف بماند، فاز اصلاحی به پایان رسیده است



#همایون_دارابی تحلیلگر ارشد بازار در خصوص شرایط بازار در روزهای اخیر به اقتصاد بیدار گفت: هفته گذشته روزهای منفی داشتیم که به تبع پایین آمدن قیمت سهام، شاخص کل هم فاز اصلاحی گرفت. از سوی دیگر از ابتدای این هفته شاهد بازگشتگی بودیم که در پایان روز شاخص به بالای ۹۱ هزار واحد رسید.


شاخص بالای سقف بماند، فاز اصلاحی به پایان رسیده است


وی افزود: باید منتظر باشیم و ببینیم شاخص می تواند اوج قبلی خود را تکرار کند و اگر بتواند چند روز بالای سقف قبلی خود پابرجا بماند، میتوان گفت که فاز اصلاحی به پایان رسیده است. اما اگر نتواند این سف را نگه داشته و افت کند، آن زمان باید تایید کنیم که در محدوده نوسانی قرار داریم که در آن سهم‌ها کف سازی جدیدی را خواهند ساخت، بر این اسا هفته آینده برای پیشبینی بازار مهم است.


قدرت نقدینگی، بازار برتر را نشان میدهد


دارابی سهام عدالت، فروش اوراق دولتی و بازارهای موازی از جمله املاک و مستغلات و ارز را چالش های بازار دانست و ادامه دارد باید منتظر باشیم تا در هفته آینده قدرت نقدینگی نشان دهد که کدام بازار روند صعودی خواهد گرفت.


سهام عدالت سروسامان گرفت


این کارشناس اقتصادی با اشاره به دستورالعملی که در روز گذشته در خصوص سهام عدالت منتشر شد گفت: فروش ناگهانی سهام های عدالت توسط یک بانک در روزهای اخیر را میتوان یک ناهماهنگی دانست، از این سو دستور العمل اخیر میتواند به معاملات این پرونده سروسامان دهد تا دیگر شاهد ناهمانگی های که در روزهای گذشته اتفاق افتاد پیش نیاید.


وی ادامه داد: بازار برای سهام عدالت و حجم بزرگی که برای فروش داشت، نگران بود اما زمان نشان داد که پرتفوی سهام عدالت سهم های ارزنده ای دارد که خریدار دارند.


واکنش مثبت بازار به پالایشی‌ها


دارابی در خصوص صنعت پیشرو در روزهای آینده گفت: اگرچه بازار به پالایشی ها واکنش بهتری نشان میدهد اما از تمامی گروه ها نماینده ای در صدر سهم های پرپتانسیل وجود دارد.


#اختصاصی_بیدار #خبر_موثر #تحلیل_بازار


➖➖➖➖➖


خبرها و تحلیل های اختصاصی را در کانال #بیدارنامه کارگزاری #اقتصادبیدار دنبال کنید



انتهای خبر

0
0