بااقتصاد
1399/11/30
15:33
افزایش ارزش معاملات و رشد ۴۰درصدی بورس مازندران در هفته اخیر

طی هفته جاری بازار بورس مازندران با رشد ۴۰ درصدی و افزایش ارزش معاملات سهام، بهمن ۹۹ را به پایان رساند.

به گزارش بااقتصاد، بازار سرمایه مازندران نخستین هفته بهمن ماه امسال را با معامله یکهزار و ۷۰۹ میلیارد ریال سهام که کاهش ۳۱ درصدی نسبت به آخرین هفته ماه دی داشت آغاز و کاهش ۴۵ هزار واحدی شاخص کل را هم تجربه کرده بود.


افت و خیز های بازار سهام تا هفته گذشته نیز ادامه داشت به گونه ای که در چهار روز کاری هفته پیش و با یک روز کمتر به دلیل تعطیلات دهه فجر، تنها یک هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال سهام در بازار سرمایه مازندران داد و ستد شد ، اما هفته جاری همزمان با جابه جایی شاخص قیمت به سمت افزایش ، فعالان بازار بورس استان ارزش معاملاتی هفتگی را به ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال رساندند و افزایش ۴۰ درصدی را رقم زدند.


همچنین طی هفته جاری ۱۶۹ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۳۷۲ سهم در تالار های بازار بورس مازندران داد ستد شد که تقریبا نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و فقط حدود ۶ میلیون سهم بیشتر معامله شد.


این هفته شرکت های سرمایه گذاری بیشترین سهم را در معاملات بازار بورس مازندران داشتند و سهام شرکت صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان در بالای جدول معاملات قرار گرفت. پس از آن هم به ترتیب سهام شرکت های فولاد خوزستان ، ایران خودرو و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند نیز بیشترین ارزش معاملاتی هفته را به خود اختصاص دادند.


افزایش ارزش معاملاتی بازار سرمایه مازندران با افزایش شاخص قیمت بازار نیز همراه بود و این هفته شاخص بازار برای دومین هفته متولالی رشد ۱.۹ درصدی داشت.


این هفته شاخص قیمت با رشد ۲۳ هزار و ۹۷۹ واحدی مجموع پنج روز کاری در آخرین ساعت به پله یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۹۵ واحدی رسید./ ایرنا



انتهای خبر

0
0