ایبنا
1399/02/06
13:24
شاخص ۲۷۹۴۰ واحد افزایش یافت

شاخص بورس با رشدی بیش از ۲۷ هزار واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۷۶۹ هزار و ۸۷۲ واحد رسید تا همانند هفته گذشته در اولین روز هفته جاری هم شاهد شکل گیری رکوردهای تازه در تالار شیشه‌ای باشیم.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۳.۷ درصدی مواجه شدند.


صعود شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی ، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۷۹۴۰ واحد رشد معادل ۳.۷۷ درصد به ۷۶۹ هزار و ۸۷۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۴۴۲ واحد افزایش معادل ۳.۷۷ درصد به ۲۰۵ هزار و ۷۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰۰۱۰ واحد افزایش معادل ۳.۹۷ درصد به ۲۶۲ هزار و ۶۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۶۶۵۳ واحد افزایش معادل ۳.۷۹ درصد به ۱۷۴ هزار و ۱۸۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۴۴۳ واحد افزایش معادل ۳.۶۶ درصد به ۹۷۶ هزار و ۲۹۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۹۸۳۲ واحد افزایش معادل ۳.۷۸ درصد به ۵۴۴ هزار ۷۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۹۰۱۶ واحد رشد معادل ۳.۷۵ درصد، به یک هزار و ۶۳۳ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۲۴۷۱ واحد، کگل با ۱۹۴۸ واحد، کچاد با ۱۶۵۵ واحد، فملی با ۱۳۲۷ واحد، رمپنا با ۸۶۹ واحد، وبملت با ۸۱۸ واحد و پارس با ۶۹۶ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد نماگر صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « اداره بازارهای مالی با ۷۳ واحد صعود معادل ۷.۱۷ درصد به یک هزار و ۱۰۴ واحد، فنی مهندسی با ۱۳۰۲۲ واحد افزایش معادل ۷.۱۶ درصد به ۱۹۴ هزار ۷۸۲ واحد، دستگاه های برقی ۳۳۲۹۹۴ واحد رشد معادل ۶.۱۱ درصد به ۵ هزار و ۷۷۹ واحد، رایانه ۳۳۱۶ واحد افزایش معادل ۵.۲۷ درصد به ۶۶ هزار و ۲۷۹ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۳۸ واحد رشد، معادل ۵ درصد به ۸۰۴ واحد، فنی مهندسی با ۳۳۰ واحد رشد معادل ۴.۹۷ درصد به ۶ هزار و ۹۸۵ واحد، انتشار و چاپ با ۱۰۴۱۶۵ واحد افزایش معادل ۴.۹۴ درصد به ۲ هزار و ۲۱۲ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای « رتاپ، لوتوس، دیران، کترام، پسهند، کچاد و ولملت » بیشترین افزایش قیمت و نمادهای « کبورس، کسرام، ختور و نبورس » بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس ، در ۶۵۴ هزار و ۸۳۵ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه



انتهای خبر

0
0