سنا
1401/03/31
14:26
تاثیرگذارترین نمادها در جریان معاملات آخرین روز بهار ۱۴۰۱

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای حکشتی، بوعلی، کویر، بموتو و ستران بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نمادهای فملی، نوری، فولاد، شپنا و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات آخرین روز خرداد ماه، سه‌شنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۲۶ واحد کاهش به رقم ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷ هزار و ۶۱۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید.


در چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۷۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۶ هزار و ۶۶۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۱ هزار و ۹۶۶ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۶ هزار و ۹۱۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۴۶۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۷۳۰ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۴۰ هزار و ۲۱۸ معامله به ارزش یک هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۱۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۸۹.۷ واحد، شرکت پروشیمی بوعلی سینا با ۸۱ واحد، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ۷۱ واحد، شرکت موتوژن با ۵۹ واحد و شرکت سیمان تهران با ۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۰۶ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۵۷۴ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۱۷ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۳۱ واحد و شرکت پتروشیمی پردیس با ۹۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۳۱ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۵۲.۷۶ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۶۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بانک دی با ۵.۸ واحد، بیمه کوثر با ۴ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱.۷۵ واحد و بیمه سامان با ۱.۴۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۴ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۱.۶ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱۰ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸.۶۵ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۸.۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0