رمزارز نیوز
1400/10/24
12:35
۱۵۰ میلیون تتر توقیف شد!

شرکت Tether سه آدرس اتریومی را که مجموعا ۱۵۰ میلیون دلار استیبل کوین USDT در آن‌ها قرار گرفته به لیست سیاه خود افزوده است. Tether… مطالعه مطلب ...

شرکت Tether سه آدرس اتریومی را که مجموعا ۱۵۰ میلیون دلار استیبل کوین USDT در آن‌ها قرار گرفته به لیست سیاه خود افزوده است. Tether به عنوان یک شرکت متمرکز می‌تواند آدرس‌هایی که معتقد است در جرایم مختلف و پولشویی دخالت داشته باشند را در لیست سیاه خود قرار داده و دارایی‌های آن‌ها را توقیف کند.


در سال ۲۰۲۲ این اولین باری است که تتر یک آدرس را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد. البته این شرکت در سال گذشته ۳۱۲ آدرس را به لیست سیاه خود اضافه کرده بود و از زمان شروع به کار خود در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون هم ۵۶۳ آدرس را در لیست گنجانده است. شرکت تتر هنوز اعلام نکرده که به چه علتی این سه آدرس را به لیست سیاه خود اضافه کرده ولی تاکنون برای حملات سایبری و تحقیقات سازمان‌های اجرای قانون چنین کاری را کرده است. بعد از هک صرافی Kucoin در سپتامبر ۲۰۲۰، تتر ۳۵ میلیون دلار USDT به سرقت رفته را توقیف کرد تا دست سارقان به این اموال کوتاه بماند.


البته ممکن است برای این اقدام «دلایل پیشگیرانه ای» مثل دخیل بودن این آدرس‌ها در کلاهبرداری هم وجود داشته باشند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰ مدیر بخش فناوری Arcane Asset اریک وال (Eric Wall) برای توقیف استیبل کوین USDT در این سال، چنین دلیلی را بیان کرده بود.


نگران‌ها پیرامون کمبود تمرکززدایی می‌تواند عاملی برای پذیرش همگانی استیبل کوین TerraUSD (UST) از بلاکچین‌های جایگزینی مثل Terra باشد. این کوین در حال حاضر با ارزش کلی حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار در رتبه چهارم بزرگ‌ترین استیبل کوین‌های بازار قرار گرفته است. ارزش کلی این رقیب غیر متمرکز تتر، در مقایسه با USDT بسیار اندک است زیرا این استیبل کوین در حال حاضر با ارزش ۷۸.۵ میلیارد دلاری خود در رتبه چهارم برترین کوین‌های کل بازار قرار گرفته است. موسس Terra، دو کوون (Do Kwon) در واکنش به اقدام تتر در توقیف این سه آدرس در توییتر خود نوشت که هیچ راهی برای توقیف استیبل کوین UST در شبکه ترا وجود ندارد.


انتهای خبر

0
0