رمزارز نیوز
1402/03/15
15:46
بزرگ‌ترین عامل سرقت‌های رمزارزی کشف شد!

به گفته شرکت امنیتی بلاکچین Beosin، مبلغ از دست رفته به دلیل هک‌های دیفای در دو ماه گذشته کاهش یافته است. در… مطالعه مطلب ...

به گفته شرکت امنیتی بلاکچین Beosin، مبلغ از دست رفته به دلیل هک‌های دیفای در دو ماه گذشته کاهش یافته است. در ماه می، ۲۲ مورد سوءاستفاده از DeFi رخ داد که در آن هکرها در مجموع ۱۹.۶۹ میلیون دلار سرقت کردند.


شرکت Beosin می‌گوید که میزان از دست رفته نسبت به داده‌های آوریل حدود ۷۹ درصد کاهش یافته است.


همان‌طور که فناوری به تدریج در حال بلوغ است، کارشناسان مختلف امنیت سایبری، هکرهای کلاه سفید و کاراگاه‌های درون زنجیره‌ای به بهبود زیرساخت کمک می‌کنند. به عنوان مثال، این هفته، آزمایشگاه‌های dWallet یک آسیب‌پذیری مهم را در کیف پول چند امضایی TRON کشف کردند و آن را به تیم ترون گزارش دادند.


حتی در ماه مارس، شرکت امنیتی بلاکچین Halborn آسیب‌پذیری‌هایی را کشف کرد که دوج کوین و ۲۸۰ شبکه دیگر را تحت تاثیر قرار داد و بیش از ۲۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در معرض خطر گذاشت.


طبق مطالعات Beosin، بیش از نیمی از پروژه‌هایی که قربانی هک DeFi شدند، حسابرسی نشده بودند. از این رو، این شرکت از پروژه‌ها می‌خواهد که قراردادهای هوشمند خود را قبل از استقرار پروژه در شبکه اصلی، حسابرسی کنند.


در واقع، حسابرسی ممکن است احتمال دیده نشدن آسیب‌پذیری‌ها در پروژه‌ها را کاهش دهد.


اما هیچ محدودیتی برای طمع سرمایه‌گذاران رمزارزی وجود ندارد. کلاهبرداران با استفاده از حرص و طمع، ممکن است پروژه‌های سودآوری را راه‌اندازی کنند که بازدهی تضمین‌شده را ارائه می‌دهند و سرمایه آنها را بدزدند.


ماه گذشته کلاهبرداران ۴۵.۰۲ میلیون دلار از این طریق به سرقت بردند.


انتهای خبر

0
0